ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
ביקר את פוטין

רוסיה הגדירה את ראש הממשלה לשעבר "סוכן זר"

רוסיה הגדירה את מיכאיל קסיאנוב ראש הממשלה לשעבר ומבקר חריף של פוטין "סוכן זר". קסיאנוב "התנגד למבצע הצבאי המיוחד באוקראינה" והיה "חבר בוועדה הרוסית נגד מלחמה"

רוסיה הגדירה את ראש הממשלה לשעבר "סוכן זר"
מלחמת אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

משרד המשפטים של רוסיה הכניס את ראש הממשלה לשעבר מיכאיל קסיאנוב לרשימת "הסוכנים הזרים" שלו לריסון ההתנגדות נגד הקרמלין. קסיאנוב, מבקר גלוי של הנשיא ולדימיר פוטין, עזב את רוסיה זמן קצר לאחר פלישתה לאוקראינה בפברואר 2022.

הוא היה ראש הממשלה במהלך כהונתו הנשיאותית הראשונה של פוטין בשנים 2000-2004, אך גינה את מלחמת רוסיה באוקראינה. האיש מומחה פיננסי ליברלי, חי כעת בגלות.

מבקרי הקרמלין וארגונים אזרחיים רבים המתנגדים למלחמה נמצאים ברשימת "הסוכנים הזרים" בטענה של ריגול. על הארגונים לכלול הסבר על סטטוס ה"סוכן הזר" שלהם בפרסומים שלהם, לרבות ברשתות החברתיות, ולמסור לרשויות עדכונים מפורטים על מקורות המימון שלהם. השתתפות שלהם בחיים הפוליטיים הרוסיים מוגבלת.

משרד המשפטים הרוסי מסר כי קסיאנוב "התנגד למבצע הצבאי המיוחד באוקראינה" והיה "חבר בוועדה הרוסית נגד מלחמה, עמותה שפעילותה נועדה להכפיש את מדיניות החוץ והפנים הרוסית".

במקור הוחל חוק "הסוכן הזר" על ארגונים לא-ממשלתיים שקיבלו מימון זר, אך הוא הורחב כך שיכלול אנשים ואמצעי תקשורת - בין אם רוסים או זרים - שנחשבו כ"תחת השפעה זרה".

במאי הורה בית המשפט העליון של רוסיה על חיסול מפלגת 'חופש העם' בראשות קסיאנוב. מפלגת האופוזיציה הליברלית הקטנה כללה בעבר את בוריס נמצוב, אחד המבקרים הקולניים ביותר נגד פוטין, שנורה למוות ליד הקרמלין ב-2015.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד