ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
עורר פחד בקרב הקהילה

אלמוני ירה בארה"ב על שלושה פלסטינים מרמאללה

שלושה פלסטינים נורו במדינת ורמונט בארה"ב ביום שבת האחרון. שלושת הצעירים הפלסטינים נפצעו מירי לעברם. התקרית נחקרת כפשע שנאה. המועצה ליחסים בין ארצות הברית לאסלאם גינתה את המתקפה וכינתה אותה "דוגמה נוספת לשנאה שהופכת לאלימות"

אלמוני ירה בארה"ב על שלושה פלסטינים מרמאללה
צללית. אילוסטרציה צילום: unsplash

שלושה סטודנטים פלסטינים נורו במדינת ורמונט בארה"ב ביום שבת האחרון, הירי התרחש בעיירה ברלינגטון.

כל הקורבנות היו סטודנטים באוניברסיטת ורמונט, על פי דיווחים מקומיים, הם חזרו הביתה ממסיבה כשקבוצת גברים התקרבה אליהם, צעקה על הסטודנטים עלבונות גזעניים, ואז פתחה לעברם באש ופצעה את שלושתם.

הקורבנות נלקחו לבית החולים עם פציעות שאינן מסכנות חיים, ומאז שוחררו מבית החולים ומתאוששים בביתם. המשטרה חוקרת את האירוע כפשע שנאה וטרם ביצעה מעצרים.

שלושת הפלסטינים לבשו כפיה פלסטינית ודיברו ערבית, כאשר אדם צעק לעברם הטריד אותם ואז החל לירות לעברם.

בארה"ב דווח כי המשפחות טוענות שזה היה פשע שנאה על רקע גזעני. השלושה במקור מרמאללה עברו ללמוד בארצות הברית ונורו בברלינגטון, ורמונט.

הסנאטור הדמוקרטי ברני סנדרס התייחס לפיגוע, "זה מזעזע ומדאיג ביותר ששלושה צעירים פלסטינים נורו כאן בברלינגטון, ורמונט. לשנאה אין מקום כאן או בשום מקום, ואני מצפה לערוך חקירה מלאה לבירור הפרטים של האירוע".

המועצה ליחסים בין ארצות הברית לאסלאם גינתה את המתקפה וכינתה אותה "דוגמה נוספת לשנאה שהופכת לאלימות".

"זו תזכורת לכך שהאסלאמופוביה והאנטי-פלסטיניות מייצגות איומים אמיתיים וחמורים", אמר ניהאד עוואד, המנכ"ל הלאומי של המועצה. "אנו קוראים לרשויות אכיפת החוק לחקור את הפיגוע הזה כפשע שנאה ולהעמיד את העבריינים לדין". הירי עורר גם פחד בקרב הקהילה הפלסטינית בורמונט.

פלסטינים ארצות הברית ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד