כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בחסות הפסקת האש

תרחיש האימים שיהפוך את המלחמה על פיה

רשת המנהרות התת קרקעיות של חמאס הרבה יותר משמעותית והרבה יותר מורכבת ממה שחשבו בישראל, החשש שבכירי חמאס ינצלו את חוסר תשומת הלב, יברחו לסיני ומשם ינסו לברוח למדינות מקלט - מדינות אויב שישראל תתקשה לפעול בהן

תרחיש האימים שיהפוך את המלחמה על פיה
פתח מנהרה של חמאס צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

תרחיש אימים: בזמן שבישראל חוגגים את חזרתם של החטופים, עלה החשש כי חמאס ינצל את חוסר תשומת הלב הישראלית כדי להתארגן מחדש להמשך הלחימה וכבר זומם את צעדיו הבאים. במערכת הביטחון צריכים לחשוש מהאפשרות שבכירי חמאס ינצלו את הפסקת האש ויברחו יחד עם החטופים במנהרות, כך פורסם ב'כאן 11'.

בעקבות הצלחת המהלך הקרקעי עד כה ונחישותה של ישראל להמשיך בו עד למיטוט שלטון חמאס ברצועה, מחפש הארגון לבצע מהלך שיוכל לשנות את פני המלחמה. בזמן שבישראל מתרגשים משובם של החטופים – חמאס מנצל את חוסר תשומת הלב הישראלית כדי להתארגן מחדש להמשך הלחימה וכבר מתכנן את צעדיו הבאים.

רשת המנהרות התת קרקעיות של חמאס היא הרבה יותר משמעותית, משוכללת והרבה יותר מורכבת ממה שחשבו בישראל ערב המלחמה.
אחד התרחישים שצריך לעמוד לנגד עיניה של ישראל בימי הפסקת האש הוא ניסיון בריחה של הנהגת חמאס, שנמצאת לפי הערכות בדרום הרצועה, דרך המנהרות באזור רפיח – ציר פילדלפי - לסיני יחד עם חטופים ישראלים, יתכן חיילים, ומשם למדינה שתסכים לקבל אותם כמו איראן, תימן או לבנון. תרחיש כזה יהפוך את קערת המלחמה על פיה.

הפסקת אש חמאס מנהרות החמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד