י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
הפעימה הרביעית

בישראל דנים ברשימה מחמאס - משפחות החטופים טרם עודכנו

היום הרביעי לעסקה עם חמאס עומד בסימן שאלה בעקבות החשש מעיכוב בשחרור החטופים, כפי שכמעט ארע בימים האחרונים. בישראל דנים הבוקר ברשימה שהעביר ארגון הטרור חמאס. גורמים בישראל: "מתקיים מו"מ אינטנסיבי כדי לשנות אותה" | ע"פ הדיווח אותרו כ-20 ילדים נוספים

בישראל דנים ברשימה מחמאס - משפחות החטופים טרם עודכנו
שחרור חטופים משבי חמאס צילום: חמאס

היום הרביעי לעסקה עם חמאס עומד בסימן שאלה בעקבות החשש מעיכוב בשחרור החטופים. באופן שונה מכל יום, נכון להבוקר לא עודכנה עדיין אף משפחה על שחרור שצפוי היום.

העיכוב הזה מתרחש ברקע הודעה רשמית מטעם ארגון חמאס כי הוא חפץ בהארכת הפסקת האש, דבר שבישראל לא פוסלים - אך דורשים בתמורה ש-10 חטופים ישתחררו מדי יום שההפוגה תוארך.

ממשרד ראש הממשלה בשם הממונה על חטופים ונעדרים נמסר כי "מתנהלים דיונים על רשימה שהתקבלה במהלך הלילה ונבדקת כעת בישראל. נוסיף מידע כשיתאפשר".

לפי גורמים ישראליים, ישנה "בעיה" ברשימה שחמאס העביר, ומתנהלים מגעים קדחתניים כדי לשנות אותה.

פקידים אמריקאים אמרו ל'וול סטריט ג'ורנל' כי ארה"ב דוחפת להמשך הפסקת האש להשגת שתי מטרות קריטיות: להוציא עוד בני ערובה מעזה, כולל אזרחים אמריקאים, ועידוד ישראל לא להתחיל את המתקפה שלה בדרום עד שתהיה תוכנית לצמצם את הנפגעים האזרחיים.

בתוך כך, ישיבת הממשלה שמתוכננת להתקיים היום, נדחתה אמש לשעה 18:30, ככל הנראה מתוך רצון לעמוד על כך שהפעימה הרביעית אכן תצא לפועל בסופו של דבר.

הבוקר דווח בגל"צ כי בישראל יודעים כי חמאס מחזיק בידיו עוד לפחות 20 חטופים שהם ילדים, אימהות ונשים מבוגרות - שאת חלקם הוא איתר במהלך ימי הפסקת האש. המשמעות - יש אפשרות מעשית להאריך את המתווה ביומיים נוספים לפחות, ועכשיו רק נדרשת הסכמת הצדדים.

הג׳יהאד האסלאמי העביר ככל הנראה לידי חמאס את מרבית הילדים, האמהות והנשים המבוגרות שהוא החזיק אצלו. ועם זאת - יש עדיין חטופים שהג׳יהאד ממשיך להחזיק אצלו. הדרישה של ישראל: לסכם מראש על הארכת המתווה ליומיים, ולא לסכם בכל יום על יום המחרת.

מלחמת חרבות ברזל חטופים חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד