י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גורל כלכלי

'נדל"ן ולעניין': איך אפשר לפזר סיכונים בתקופת מלחמה?

מה עושים משקיעים חכמים בתקופות של חוסר ודאות, מה עשתה המלחמה בעזה לענף התיירות וכיצד השפיעה על מצבן הכלכלי של חברות אבטחה, מטווחים וחנויות נשק? קרן חכמה בשם 'נדל"ן ולעניין' מציעה "גם וגם" ועונה על שאלות רבות של משקיעים מבולבלים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Hadas Parush/Flash 90

איש לא יודע מה יהיה סופה של המלחמה והאם עסקת החטופים היא זו שמסמנת את הסוף. איש גם אינו יודע מה תהיינה מסקנות ועדת החקירה ביום שאחרי המלחמה, ואם בכלל קום תקום ועדה שכזו ומה תהיינה סמכויותיה. בכלל, העתיד הוא לרוב בגדר נעלם. ההווה כבר היה, חלף ועבר. והעבר נותר בדפי ההיסטוריה.

באותה מידה איש לא יכול לנבא מה יעלה בגורל הכלכלה הישראלית, מה יהיה שיעור הריבית, מה יקרה לאינפלציה בהמשך הלחימה וכיצד יגיב המשק הישראלי בסיום המלחמה. כבר עכשיו ברור שאי הוודאות שהזדחלה לחיינו בתקופת הקורונה והחריפה בפרוץ מלחמת רוסיה-אוקראינה, הייתה רק קדימון לאי הוודאות שחשים רוב האנשים בימים אלה.

בקבוצת ההשקעות 'בסדנו' אומרים עם זאת כי ניתן להבחין בבירור בתופעה אופיינית לתקופות מלחמה ואי וודאות. קרנן של חברות אבטחה ויצרניות נשק עלה בחדות, בעוד שמעמדן של חברות תעופה ותיירות נמצא בירידה. ואם כבר הזכרנו תיירות ותעופה, מי לא זוכר את תמונותיהם של מאות המטוסים המקורקעים בתחילת הקורונה, ואת הזינוק המפתיע של ענף התעופה לאחר גוויעת המגפה.

יש משקיעים שיודעים לזהות את ההזדמנויות שהמציאות מספקת להם והם אלה שמצליחים להפוך כל לימון ללימונדה. לרוב יהיו אלה משקיעים שלמדו על בשרם או הפנימו היטב את מה שלמדו אחרים על בשרם. אפשר לומר שעבור רוב המשקיעים, תקופה כזאת לוטה באפלה והם מגששים בה כסומים בארובה. אך האמת היא שיש פיתרון גם במציאות כה כאוטית ומבלבלת.

הפיתרון הזה קיים ומופעל על‏־ידי משקיעים מנוסים מאות ואלפי שנים וקוראים לו "פיזור סיכונים". כל השקעה טומנת בחובה סיכונים. החכמה היא לפזר את ההשקעה ולמזער את הסיכונים. כפי שמסבירים אנשי קבוצת 'בסדנו':

"המחירים הגבוהים של הדירות, יצרו מצב שהשקעה בדירה להשכרה כרוכה בהרבה מאוד כאב ראש ובירוקרטיה אל מול מעט מאוד תשואה. מאידך, השקעה בנדל"ן הייתה ונותרה יציבה לאורך זמן. בצד השני אפשר למצוא השקעות משתלמות במיוחד בהייטק. אבל השקעה בהייטק כוללת גם מרכיב סיכון וחוסר וודאות גדול יותר מזה שיש בהשקעה בנדל"ן. מה עושה משקיע חכם? מפצל את ההשקעה בין שני האפיקים הללו, כדי לצמצם סיכונים וליהנות מהטוב שבכל אחד מהם".

על ההיגיון הזה מתבססת הקרן החכמה 'נדל"ן ולעניין' מבית בסדנו, שנותנת מענה לכל השאלות. ועתה, באווירת אי הוודאות שאופפת אותנו, נראית רלוונטית מתמיד. בעוד שלושה שבועות, בו' טבת (18/12) הבא עלינו לטובה, רגע לפני סופה של שנת מס רוויות תהפוכות, תציג קבוצת בסדנו את הקרן החכמה בכנס ייעודי לצד בר איטלקי עשיר. הכנס יתקיים במלון פרימה פאלאס בירושלים. מבסדנו נמסר כי מספר המקומות מוגבל והכניסה מותנית בהרשמה מראש.

להרשמה לכנס נדל"ן ולעניין של קבוצת בסדנו בירושלים, לחצו כאן>>>

מלחמה בסדנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד