י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
קיבלו כדורי שינה

חומוס פול ופולידין: העדויות החדשות של החטופים

ד"ר מרגריטה מהמרכז הרפואי וולפסון מספרת על עדויות ששמעה מהחטופות שחזרו משבי חמאס, אחת מהן איבדה 12 ק"ג ממשקלה: "אחד החטופים העביר שיעור בהיסטוריה בשבי". החמאסניקים נתנו להם כדורי שינה

חומוס פול ופולידין: העדויות החדשות של החטופים
שיירת טנדרים של חמאס צילום: Atia Mohammed/Flash90

ד"ר מרגריטה משבי, הרופאה מוולפסון שמנהלת את מחלקת השבים סיפרה על הרגעים הקשים בשבי. לדבריה, כשאחת החטופות השבות השתחררה היא הייתה עצובה והתחילה להבין את המציאות החדשה. היא הבינה שהבית לא קיים, נשרף כולו ואמרה לי 'זה לא עושה לי טוב לדבר על זה. מיום ליום יש לי בשורות רעות'.

היא אמרה גם שעצוב לה שאין מטבח, אין את ספר המתכונים הישן שלה שהיא כל כך אוהבת, אין לה יותר איפה לבשל לילדים ולנכדים והיא כל כך אוהבת לארח. "היא שאלה שוב ושוב אם יהיה יום שבו היא תוכל לקום בבוקר ולא לחשוב על מה שהם עברו שם", כך דווח באתר Ynet.

היא אמרה שלא התעללו בהם, אבל שהם לא קיבלו תרופות ושהתזונה הייתה קשה. האוכל התבסס בעיקר על אורז, שימורים של חומוס ופול, לפעמים הייתה גם גבינה מלוחה עם פיתה אבל לא מעבר לזה. לא פירות, לא ירקות, לא ביצים.

ד"ר מרגריטנה סיפרה כי "היא אישה מבוגרת והיא ירדה 12 ק"ג. לפי השיחה הבנתי שהיא וגם כולם ניסו להימנע מיותר מדי אוכל, כי הפול והחומוס גרמו להם לעצירויות. הם לא רגילים לכמויות כאלה על בסיס יומיומי. הם פחדו להסתבך ושלא יצליחו לטפל בעצמם, והם לא רצו שיתנו להם כדורים לכאבי בטן. לכן הם דאגו לשתות הרבה. מים היו להם".

ד"ר משבי סיפרה. "הייתה איתם חטופה שהיא אחות מבית החולים סורוקה, שטיפלה להם בפצעים, הלכה לחמאסניקים וביקשה מהם שיביאו פולידין ותחבושות. היא טיפלה בכולם, הם קיבלו מכות ממקלות כשחטפו אותם. הם היו מתייעצים איתה ושואלים אותה על עניינים בריאותיים, כי זו לא חוויה קלה להיות 50 ימים חמש קומות מתחת לאדמה בחדר שמוביל אליו מסדרון ארוך-ארוך".

"החמאסניקים נתנו להם כדורי שינה, והם חילקו את הכדור לארבע חתיכות כדי לאפשר לכמה שיותר אנשים לישון" סיפרה. "היה איתם גבר שיודע מצוין את ההיסטוריה של מדינת ישראל, אז הם ישבו שעתיים שלוש ביום והוא העביר הרצאה מעניינת בהיסטוריה".

חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד