י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
עדכונים שוטפים

הפעימה הרביעית הושלמה: שמות החטופים ששוחררו משבי החמאס

11 החטופים ששוחררו במסגרת הפעימה הרביעית בעסקה הגיעו למדינת ישראל | החטופים - תשעה ילדים ושתי אימהות מקיבוץ ניר עוז | הערכה: שחרור החטופים יימשך גם בימים הקרובים. קטאר וחמאס אישרו: הפסקת האש תימשך ביומיים נוספים | כל העדכונים והתיעודים מכל הזירות

הפעימה הרביעית הושלמה: שמות החטופים ששוחררו משבי החמאס
שחרור החטופים צילום: צילום מסך

הפעימה הרביעית בשחרור החטופים יצאה לדרך: 11 החטופים הישראלים הנוספים הגיעו לשטח ישראל בסיוע כוחות צה"ל ושב"כ.

11 החטופים, תשעה ילדים ושתי אימהות מקיבוץ ניר עוז, שבו הביתה אחרי 52 ימים בשבי חמאס. בנוסף שחרר הארגון שישה פועלים זרים שנחטפו בשבת השחורה. בתוך כך, חמאס וקטאר הודיע כי הם סיכמו עם ישראל להמשיך את הפסקת האש ביומיים נוספים.

להלן שמותיהם של 11 החטופים הישראלים ששוחרו היום מהשבי בעזה:

- משפחת קוניו: אמה קוניו בת 3 יולי קוניו בת 3 ואימם שרון קוניו בת 34 | משפחת קוניו נחטפו מביתם בניר עוז האב דוד נותר בשבי - אם המשפחה שרון היא אחותה של דניאל אלוני ששוחרה עם ביתה אמיליה במוצא"ש.

- משפחת אנגל: יובל אנגל בת 11, מיקה אנגל בת 18 ואימם קרינה אנגל-ברט בת 53 | משפחת אנגל נחטפו מהממ"ד בביתן בניר עוז. אביהם רונן שנותר בשבי, היה חמוש ויצא להילחם במחבלים שפשטו על הקיבוץ ונחטף גם הוא כשהוא פצוע.

- משפחת יעקב: יגיל יעקב בן 13 ואחיו אור יעקב בן 16 | האחים יעקב נחטפו מבית אמם רננה בניר עוז. אביהם שנותר בשבי נחטף גם הוא מביתו עם זוגתו.

- משפחת קלדרון: ארז קלדרון בן 12 ואחותו סהר קלדרון בת 16 | האחים קלדרון נחטפו מביתם בניר עוז יחד עם אביהם עופר שנותר בשבי.

- איתן יהלומי בן 12: איתן נחטף לעזה יחד עם אימו ו-2 אחיותיו, אביו נורה בכניסה לביתם. בדרך לעזה המחבלים הבחינו בטנקים ושיחררו את בני המשפחה, חוץ מאת איתן שנחטף לעזה.

עדכונים שוטפים:

02:39 - לשכת ראש הממשלה מעדכנת כי התקבלה רשימת החטופים שעתידים להשתחרר מחר. הרשימה נבדקת בשעה זו. הודעות נמסרות בשעה זו למשפחות.

23:53 - הממשלה אישרה לכלול 50 אסירות ברשימת האסירים האפשריים לשחרור, בהינתן ויתבצע שחרור חטופים ישראליים נוספים.

23:43 - ראש הממשלה נתניהו הורה לשרים: "לא לדבר על החטופים כדי לא לפגוע במאמצים לחלץ אותם".

23:10 - תיעוד של רגע כניסת השבים ארצה לשטח מדינת ישראל. צילום: דובר צה"ל.

22:54 - החטופות והחטופים השבים ארצה מלווים כעת על ידי כוח צה"ל בשטח ישראל. יחידה מובחרת של צה״ל וכוח של השב"כ מלווים כעת בשטח ישראל את 11 החטופות והחטופים השבים ארצה. לאחר שיעברו הערכה ראשונית של מצבם הרפואי, כוחותינו ילוו את השבים עד להגעתם לחיק משפחותיהם בבתי החולים.

22:33 - רשת BBC פרסמה תחקיר ולפיו 5 ארגוני טרור פלסטינים השתתפו במתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר והחלו באימונים כבר לפני שנתיים.

22:27 - הממשלה אישרה הערב את שחרורם של עוד 54 אסירים ביטחוניים. יש לציין שבהגדלת הרשימה נועדה בעיקר כדי לאפשר מרחב תמרון בתוך השחרור ולמנוע עיכובים. אין זה אומר שישחררו יותר מהמספר המקסימלי שאושר - 300.

22:25 - בתיעוד מאל ג'זירה, יובל אנג'ל בת 11 מקיבוץ ניר עוז נראית מובלת פצועה על כסא גלגלים. בישראל יעריכו את חומרת הפציעה.

22:17 - ראש הממשלה נתניהו יצא מישיבת הממשלה כדי לעקוב אחר המשך המאמצים להשבת חטופינו לישראל. "נמשיך לפעול כדי להשיב את כולם הביתה", אמר.

21:58 - תיעוד ראשון משחרור החטופים משבי החמאס והעברתם לידי הצלב האדום.

21:51 - דובר צה"ל: על פי המידע שנמסר מהצלב האדום, 11 חטופות וחטופים ישראלים בדרכם לשטח ישראל.

21:30 - ארבע מכליות סולר וארבע מיכליות גז בישול הועברו היום ממצרים לארגוני סיוע הומניטאריים של האו"ם ברצועת עזה דרך מעבר רפיח, באישור הדרג המדיני, ובמסגרת ההפוגה ומתווה שחרור החטופים שסוכמו עם ארה"ב בתיווך קטאר ומצרים. >> לתיעוד

21:21 - בהמשך להתבטאותו של אילון מאסק כנגד אנטישמיות והצורך במעשים פנה אליו השגריר ארדן בבקשה לסגור את חשבון ה-X של מנהיג איראן חמינאי שמצייץ דברי שטנה לגבי הצורך להשמיד את מדינת ישראל והביע תמיכה בטרור ובטבח ה-7.10.

20:49 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרתו היומית: "מנהלים מתווה דרך מתווכים מסביב לשעון, שום דבר לא סגור עד שהוא לא קורה". עוד אומר דובר צה"ל: "חובה על הארגונים הבינלאומיים להבטיח גישה לחטופים". עוד אמר: "האחריות למשפחת ביבס - על חמאס".

20:47 - נותרו עוד 161 חטופים לאחר הפעימה הרביעית הערב.

20:45 - אל-חיה: "אנחנו מבקשים להיכנס לעסקה חדשה, מעבר לזו של נשים וילדים. הפסקת אש חדשה שקשורה לקבוצות אחרות - עשויה להיחתם, לאחר השלמת חילופי הנשים והילדים". 

20:43 - סגן מנהיג חמאס ח'ליל אל-חיה לאל-ג'זירה: "הצלחנו להגיע למספר דרוש של חטופים כדי להאריך את הפסקת האש ביומיים. ימשיך המנגנון של העברת 10 חטופים ישראלים בתמורה ל-30 אסירים פלסטינים".

20:40 - קיבוץ ניר עוז מעדכן ש-11 מתוך 11 החטופים הצפויים להשתחרר הערב, הם מקיבוץ ניר עוז. לאחר השחרור הצפוי, ישארו עדיין בשבי בעזה 49 חטופים מחטופי ניר עוז. בניהם ילדים, אמהות, אבות, סבים וסבתות.

20:36 - נתניהו הערב מתייחס לחטופים בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו ממשיכים במתווה כפי שסוכם ואנחנו ממשיכים גם ביעד המרכזי שאמרנו: להביא לשחרור חטופינו, להשלים את חיסולו של חמאס וכמובן גם להבטיח שבעזה לא יישנה האיום הזה. לא יהיה מה שהיה ולא יהיה גם משטר שמעודד טרור, מחנך לטרור ומשלם לטרור".

20:30 - בין המשוחררים הערב: קארינה אנגלברט ובנותיה מיקה אנגל בת ה-17 ויובל אנגל בת ה-11. קרינה התמודדה בעבר עם מחלת הסרטן, אב המשפחה רונן יישאר בידי חמאס.

20:12 - גם אחרי השחרור הערב: 9 ילדים ובני נוער יישארו בשבי.

20:00 - הצלב האדום מעדכן שבידיו 11 חטופים.

19:58 - הממשלה אישרה את הארכת כהונתו של נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון לקדנציה נוספת.

19:35 - הפעימה הרביעית יצאה לדרכה. החטופים מועברים כעת לידי הצלב האדום בדרכם למעבר רפיח ומשם לישראל.

19:18 - שר הביטחון גלנט ללוחמי גבעתי ושריון: "כשנחזור להילחם העוצמה תהיה גדולה יותר, ותתקיים בכל רחבי הרצועה".

18:40 - שושן הרן, עדי, נווה ויהל שהם ששוחררו מהשבי בעזה אחרי 50 ימים, שוחררו הערב משהייה בבית החולים ספרא לילדים במרכז הרפואי שיבא.

18:15 - קטאר מודיעה רשמית: הפסקת האש תוארך ביומיים נוספים. בחמאס מאשרים: הושג הסכם להארכת ההפוגה.

לעדכונים קודמים מהמלחמה

מלחמת חרבות ברזל חטופים עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד