כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ביידן הציל את העסקה

הדרמה מאחורי הפעימה ה-4: "לא לקרוע ילדים מאימהות"

פרטי הפעימה הרביעית מתפרסמים, ומתברר שנשיא ארה"ב ביידן התערב מול אמיר קטאר והציל את העסקה: "לא לקרוע ילדים מאימהות". אחרי קבלת רשימות החטופים הראשונית אמר ראש המוסד: "על גופתי. לא נקבל רשימה כזו"

מחבלי חמאס בתרגיל
מחבלי חמאס בתרגיל צילום: Atia Mohammed/Flash90

בלילה בין ימים ראשון לשני התחוללה אחת הדרמות הגדולות בהפסקת האש, זאת סביב כוונת החמאס להפריד בין משוחררים לאימותיהם.

ב"ווינט" דווח כי לפנות בוקר העביר החמאס את רשימת 11 החטופים הישראלים שבכוונתו לשחרר הערב. בצד הישראלי הוכו בהלם מהרשימה, זאת בשל כך שהפרידה שתי קבוצות ילדים מהאימהות.

ראש המוסד אמר: "על גופתי. לא נקבל רשימה כזאת. לא נוכל לחיות בשלום עם פירוק של שתי משפחות והפרדת ילדים מאימותיהם. לאורך כל היום התנהל משא ומתן בין הצדדים, כאשר בשני הצדדים היו שלבים בהם חשבו שהפעימה היום תבוטל.

בשל המשבר דיבר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שיחה עם אמיר קטאר, במהלכה תמך בעמדה הישראלית לפיה אין לקרוע ילדים מאימותיהם. בסופו של דבר נמצאה הפשרה, המבוגרות הוצאו מהרשימה והאימהות הוכנסו אליה - זאת כמו שרצו בישראל.

גורם ישראלי אמר הערב: "המשא ומתן היה קשה מאוד. זה לא נראה טוב. קיווינו וייחלנו לפריצת דרך אבל היא הגיעה ממש מאוחר. היו רגעים שבהם חשבנו שהמשא ומתן קרוב לפיצוץ. הייתה התעקשות ישראלית לשנות את הרשימה, ובסופו של דבר הצלחנו, אבל זה היה יום דרמטי וקשוח מאוד".

חמאס ג'ו ביידן ראש המוסד דדי ברנע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד