כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
רואים ברוסיה ידידה קרובה

בני משפחה של חטופים בעלי אזרחות רוסית נמצאים במוסקבה לבקש סיוע

בני משפחה של חטופים רוסים-ישראלים מבקרים במוסקבה ומבקשים עזרה בשחרור החטופים. אחיו של רוני קריבוי הודו לסגן שר החוץ של רוסיה על שסייע בשחרור אחיהם, שתואר כ'מחווה' של חמאס לקרמלין

בני משפחה של חטופים בעלי אזרחות רוסית נמצאים במוסקבה לבקש סיוע
מסוק צה"ל עם חטופים מעזה צילום: פלאש 90

קרובי משפחה של חטופים ישראלים-רוסים המוחזקים בשבי חמאס בעזה נמצאים במוסקבה כדי לבקש עזרה מהקרמלין בשחרור בני משפחתם מידי ארגון הטרור, לאחר שמוסקבה סייעה ביום ראשון לשחרורו של רוני קריבוי.

אחיו של קריבוי, שטסו ביום ראשון עם נציגים משלוש משפחות נוספות, נפגשו אתמול עם סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב כדי להודות לו על שעזר בשחרור אחיהם.

בצעד שהפתיע את ישראל, שוחרר קריבוי בהסכם נפרד מהסכם שחרור בני הערובה בתיווך קטאר בין ישראל לחמאס שיושם בארבעת הימים האחרונים, ככל הנראה כטובה של ארגון הטרור למוסקבה.

בהצהרה מטעם משרד החוץ הרוסי נאמר, כי קריבוי שוחרר כ"מחווה לרוסיה" על ידי חמאס. הקרמלין ביקש שארגון הטרור יפעל לשחרר שמונה בני ערובה בעלי אזרחות רוסית זמן קצר לאחר הזוועות ב-7 באוקטובר.

בוגדנוב אמר במהלך הפגישה עם אחיו של קריבוי כי הוא מקווה שעוד אזרחים רוסים המוחזקים כבני ערובה ישוחררו בהמשך.

כזכור סגן שר החוץ הרוסי, שהוא גם שליחו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין למזרח התיכון, נפגש עם בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק במוסקבה ב-26 באוקטובר יחד עם סגן שר החוץ של איראן עלי באגרי קאני.

מרזוק אמר אז כי אזרחים ישראלים-רוסים ישוחררו כי "אנחנו רואים ברוסיה ידידה הכי קרובה".

נציגי שלוש המשפחות הישראליות-רוסיות הנוספות שבני משפחתן עדיין בשבי חמאס נשארו במוסקבה כדי לנסות ולקבל סיוע נוסף מרוסיה בשחרור קרוביהם, כך דיווח אתר 'טיימס אוף ישראל'.

כשאחיו ואחותו של קריבוי, איגור ויוליה, טסו למוסקבה ביום ראשון, הם לא ידעו שאחיהם שוחרר עד שהגיעו לבירת רוסיה, ונאמר להם לאחר נחיתתם על כך.

"אנו אסירי תודה על כל העבודה של הפדרציה הרוסית. על העזרה להחזיר את כל בני הערובה האחרים. אנחנו רואים את התוצאות", אמרו איגור ויוליה במהלך הפגישה ביום שני עם בוגדנוב, על פי הודעה לעיתונות שפרסם משרד החוץ הרוסי. "בואו נקווה שכן", השיב בוגדנוב והוסיף כי דבר לא ניתן לחמאס בתמורה לשחרורו של קריבוי.

היחסים של ישראל עם רוסיה הפכו מתוחים יותר ויותר בחודשים האחרונים.

דובר משרד החוץ הרוסי גינה את ישראל ביום שני על תקיפה אווירית שביצעה נגד נמל התעופה של דמשק, תקיפה שפגעה במסלול ההמראה והפכה את שדה התעופה לבלתי פעיל.

הדובר תיאר את התקיפה כ"הפרה בוטה של ​​ריבונות המדינה ושל הנורמות הבסיסיות של המשפט הבינלאומי", ואמר כי רוסיה "מגנה בחריפות את המתקפה הפרובוקטיבית של ישראל על מתקן חשוב של תשתית אזרחית סורית".

 

חמאס עזה רוסיה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד