כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
התערבות מפתיעה

קבוצה של מוסלמים תאילנדים טוענת כי סייעה לשחרר את החטופים

קבוצה של מוסלמים תאילנדים פרסמה כי חברי הקבוצה פעלו לשחרר את החטופים התאילנדים שהיו בשבי אצל חמאס. לאחד החטופים היה חבר בקבוצה של מוסלמים תאילנדים ששוחח עם יו"ר בית הנבחרים, וואן מוחמד נור מאטה, שביקר בטהראן ופעל בנושא

קבוצה של מוסלמים תאילנדים טוענת כי סייעה לשחרר את החטופים
אחד החטופים התאילנדים עם שר החוץ צילום: משרד החוץ

קבוצה של מוסלמים תאילנדים טוענת כי ניהלה משא ומתן ישיר עם חמאס לשחרור חטופים תאילנדים. הקבוצה הודיעה כי מאמציהם הם הגורם העיקרי להקל על שחרור בני הערובה תאילנדים בעזה בתקופת ההפוגה הנוכחית, מה שסותר את הדיווחים המייחסים את המאמצים למשרד החוץ התאילנדי וגורמים נוספים כמו איראן וטורקיה, כך דיווחה רשת אל ג'זירה.

חמאס שחרר אתמול עוד 6 חטופים תאילנדים מעזה, מה שהביא את סך כל התאילנדים ששוחררו מאז תחילת הפסקת האש ביום שישי האחרון ל-26 בני אדם.

על פי הדיווח, לאחד החטופים היה חבר בקבוצה של מוסלמים תאילנדים ששוחח עם יו"ר בית הנבחרים, וואן מוחמד נור מאטה, שביקר בטהראן באוקטובר האחרון וניהל שיחות עם נציגי חמאס.

"אם תאילנד הייתה מסתמכת רק על משרד החוץ או מבקשת עזרה ממדינות אחרות, הסיכוי שהתאילנדים שנעצרו על ידי חמאס היה חלש מאוד", אמר החבר סעיד לירפוונג, לערוץ אל ג'זירה, והוסיף כי למדינות בעלות השפעה רבה יותר כמו ארצות הברית, גרמניה וצרפת יש השפעה רבה יותר.

הוא ציין כי הקבוצה הודיעה לחמאס במהלך פגישה של 3 שעות כי האזרחים התאילנדים אינם צד בסכסוך, וכי יש לשחררם. בעקבות זאת, הבטיח חמאס כי אזרחי תאילנד ישוחררו תחילה, ללא הגבלות או תנאים, לאחר שתושג הפסקת אש.

חבר אחר בקבוצה התאילנדית אריבין אוטרסין, אישר לערוץ כי "הצוות שלנו הלך למקום הנכון מההתחלה בכך שהוא נסע לאיראן ושוחח ישירות עם חמאס".

עם זאת, מקור המכיר את השיחות אמר לערוץ כי ההסכם לחילופי חטופים נערך בתיווך של קטאר ומצרים כחלק מתהליך המשא ומתן שהחל כששר החוץ התאילנדי ביקר בקטאר ב-31 באוקטובר.

כמובן גם איראן ציינה את חלקה בתהליך השחרור, בעוד חמאס מסר כי המאמצים העיקריים שהובילו לשחרור הגיעו הודות למאמציו של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן.

כשנשאל סעיד לירפוונג על מאמצים חלופיים כגון איראן וטורקיה, הדגיש לירפוונג שאחריותו "היא להחזיר את התאילנדים הביתה, ואם ממשלות אחרות רוצות להביע את דעתן, זה בסדר. אני חושב שסיימתי את המשימה שלי בהצלחה".

 

איראן תאילנד טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד