כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
הנציג שעורר מהומה

מה עושים בנוגע לחובות התופחים של חטוף בעזה

נציג רשות שוק ההון עורר מהומה בוועדת החוקה כשאמר כי לעניין האפשרות להפעיל את ביטוחי אובדן כושר העבודה - הזכאות בגין התקופה שבה האדם חטוף תיבחן ברגע שיחזור. חברי הכנסת ומשתתפים רבים הביעו תמיהה על עמדה זו ונקבע שהיא תיבחן שוב יחד עם גורמי המקצוע במשרד המשפטים

מה עושים בנוגע לחובות התופחים של חטוף בעזה
תרגיל של חמאס צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ועדת החוקה קיימה דיון מיוחד על סוגיות משפטיות בנוגע למעמד החטופים וההשלכות על זכויותיהם הסוציאליות. בדיון הועלו טענות על היעדר גורם מתכלל בממשלה שעוסק בענייני הצרכים האזרחיים של החטופים ומשפחותיהם.

בדיון מיוחד שקיימה הוועדה הוצפו צרכים בירוקרטיים הנוגעים לזכויות ולחובות האזרחיות של החטופים, והרצון לתת מענה למצבם המיוחד. כך למשל הועלתה שאלת הצורך לשלם משכנתאות, האפשרות של תפיחת חובות של החטוף, והקושי בהפעלת ביטוחי בריאות או אובדן כושר עבודה לטובת פרנסת משפחתם.

נציג רשות שוק ההון עורר מהומה כשאמר כי לעניין האפשרות להפעיל את ביטוחי אובדן כושר העבודה - הזכאות בגין התקופה שבה האדם חטוף תיבחן ברגע שיחזור. חברי הכנסת ומשתתפים רבים הביעו תמיהה על עמדה זו ונקבע שהיא תיבחן שוב יחד עם גורמי המקצוע במשרד המשפטים

מ"מ היו"ר ח"כ יצחק קרויזר הודיע כי יתקיים דיון נוסף בשבוע הבא, אליו יזומן גם מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי ונציגי משרד החוץ, בכדי להשיב לשאלות שנגעו לאופן הטיפול בחטופים הזרים ובדרך שבה מתוכללים הנושאים הרלוונטיים, ובכללם היחס בין המנהלות השונות שהוקמו בעניין.

אבי לולו מכפר עזה שבנו נחטף אמר: "אף אחד לא מדבר על קרן הפנסיה שאינה יודעת איך לפעול. מנכ"ל מנורה מבטחים היה מאוד אמפטי ונכון לסייע אבל ידיו כבולות כי אין תקנות או חוק שמורים לו לעשות כך. כאשר הבן נחטף הוא נמצא במעין אובדן כושר וירטואלי וקרן הפנסיה אמורה לשלם לו את הביטוח, אבל זו לא סיטואציה רגילה בה נספרים 3 חודשים. חברת הביטוח צריכה לקחת אחריות מהיום הראשון שנחטף".

חטופים חובות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד