כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
חופש הביטוי

מדוע אין איסור על הפגנות בזמן המלחמה

ועדת החוקה של הכנסת זימנה דיון לבקשת כמה חברי כנסת בנושא קיום הפגנות בזמן מלחמה. סגן ראש אגף המבצעים במשטרה הגיע לוועדה והסביר כי בוחנים כל הפגנה בהתאם לבחינה הרגילה

מדוע אין איסור על הפגנות בזמן המלחמה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: דוברות המשטרה

מדיניות קיום הפגנות בימי המלחמה. ועדת החוקה קיימה דיון מיוחד לבקשת מספר חברי ועדה על מדיניות הפרקליטות והמשטרה בעניין קיום הפגנות בימי המלחמה.

סגן ראש אגף המבצעים במשטרה, תנ"צ שמעון נחמני אמר בדיון כי אין איסור על הפגנות בזמן המלחמה, בוחנים כל הפגנה בהתאם לבחינה הרגילה. לדבריו, "הפרשנות לאמירות של שוטרים ואמירות פוליטיות בהפגנות זה דבר מגוחך ורחוק מהמציאות ובמקום שבו זה קיים אבקש שתעבירו את הדברים כי זו לא ההנחיה שלנו".

הוא הוסיף ואמר: "המפכ"ל וגם השר הנחו להימנע מכך. הרצון להדביק מדבקות לשוטר בשטח אלו דברים קשים מאוד לשוטר המתמודד כבר 52 יום עם משימות של הגנה על המולדת, כל מה שבמחשבותיו זה לשמור על הבית והוא לא מתעסק בפוליטיקה והרצון לשים את המשטרה על המוקד רחוק מהמציאות".

יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן התייחס לנתוני סקירה עולמית שהציג מרכז המחקר והמידע של הכנסת לבקשתו ואמר: "אנחנו עלולים להימצא במצב שישראל תהיה אחרונה לאמץ את הסטנדרט שהפגנה של "From the river to the sea palestine will be free" הוא תוכן אסור. ביחס להפגנה של מפלגת חד"ש, שכמה וכמה מזכירים שלה נמצאים בהליכים של הזדהות עם טרור, כשמאשימים את ישראל בפשעי מלחמה בזמן מלחמה אני נוטה לומר שזה אסור. ייתכן והמשטרה או משרד המשפטים היו צריכים לא להתיר ביטוי כזה בזמן מלחמה".

הפגנת מחאה הפגנה מלחמת חרבות ברזל משטרה ועדת החוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד