א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
ויהי לפלא

בא על תיקונו? הכלב שהסעיר את הקהילה מת

באופן פתאומי: הכלב שהרעיש את המגזר החרדי בכך שהתעקש לבוא לכל התפילות בשבת ולשמוע קידוש והבדלה, מת בשבוע האחרון, כל הפרטים על סוף הסיפור המפתיע מהקהילה בעפולה עילית

בא על תיקונו? הכלב שהסעיר את הקהילה מת
הכלב מעפולה צילום: באדיבות המצלם

בבין הזמנים האחרון פורסם ב'בחדרי חרדים' על כלב מ'עפולה עילית' המגיע לכל התפילות בשבת ומתעקש לשמוע קידוש והבדלה, וגם אינו אוכל בשר ודגים יחדיו, הכלב עורר חשש שמא מדובר בכלב אשר מגולגלת בו נשמה הממתינה לתיקונה, בשבוע האחרון הכלב מת במפתיע. 

גלגול נשמות? סיפורו של הכלב מעפולה שמתעקש לשמוע קידוש והבדלה

הסיפור שהתגלגל בקו 'שיח יצחק' מתורתו של עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין, ע"י נכדו הרב חיים מלין והיכה הדים בכל רחבי תבל. הסיפור פורסם בשם הגאון רבי אהרן גרנדש על כלב מרחוב יערה, בשכונת 'עפולה עילית', השייך לשכנה שאינה שומרת תורה ומצוות, אשר בכל שבת לאחר הדלקת נרות, היה יוצא לעבר השכן הדתי ממול, דופק על הדלת, ומחכה ללכת עמו לתפילות, וכך היה הולך לכל התפילות בשבת, כשבליל שבת היה מחכה לשמוע קידוש מהשכן הדתי, ולא היה מוכן לזוז רק לאחר שנגמר הקידוש, וכך גם במוצאי שבת היה שומע הבדלה. כשבני הבית היו מכבדים אותו לאכול משיירי סעודות השבת, היה אוכל דגים, ומחכה איזה דקה, ורק לאחר מכן אוכל את הבשר.

תושבי המקום שהרגישו שמדובר בכלב עם נשמה מגולגלת, שלחו בזמנו לשאול את עמוד ההוראה מה דעתו כיצד עושים תיקון לנשמה מיוסרת זו. הגר"י זילברשטיין שהרחיב בזמנו בתשובה מפורטת ומנומקת, הורה כי יש לפרסם את הסיפור הזה בכל העולם, והחיזוק שיצא מכך הוא שאם בעל חי כמו כלב יש לו שייכות לשבת קודש, ורק בשבת רוצה ללכת לתפילות ולשמוע קידוש והבדלה, על אחת כמה וכמה בני אדם כמונו צריכים להתחזק בכבוד וקדושת השבת.

הרב זילברשטיין סיים את דבריו אז ואמר: "גם אם יש בזה משהו, ויש בו נשמע מגולגלת, נראה שעיקר התיקון שלו הוא בפרסום המעשה, שעל ידי שיהיו עשרה אנשים שיראו את כל המעשה, ויעידו על כך, ויפרסמו את הסיפור, על ידי זה יתקדש שם שמים, שיראו שיש דין ויש דיין, וגם כלבים מבינים מגודל השבת, וכבוד שמים שיתרבה מכך יהיה תיקון לכלב, אם יש בו נשמה מגולגלת".

ואכן, דבר הכלב ושמעו הגיע והתפרסם מקצה העולם ועד קצהו, כשתושבי השכונה סיפרו במשך תקופה על נהירה רבתית מכל רחבי הארץ בשבתות לחזות בפני הכלב הפלאי, ואף כלי תקשורת רבים באו והסריטו את הכלב וראיינו את הבעלים, כשגם רבי יצחק בצרי הגיע למקום לשוחח עם בעלי המעשה והתפעל מהסיפור, וכך גם חתנו של עמוד ההוראה, המקובל הגה"צ רבי דוב קוק מטבריה התפעל עד מאד מהסיפור בזמנו, והצטרף לדברי חמיו שיש לפרסם את הסיפור ברחבי תבל.

הבוקר, מתפרסם בבטאון 'קול ברמה', היוצא לאור ע"י הרב משה מיכאל צורן, מקורבו של הגר"י זילברשטיין, כי לפי עדותו של הרב גרנדש בשם בעלת הכלב, בימים האחרונים הוא החל לנשום נשימות כבידות, והיא תכננה לקחת אותו בבוקר לבדיקה אצל הווטרינר. וכשניסתה להתקרב אליו במשך הלילה, הוא דחה אותה ורצה להיות לבד... ובבוקר הגיעה שוב, ושמע אותו נושם בכבידות, עד שמת...

ב'קול ברמה' מובא כי נראה שהתקיימו כאן דברי הגר"י זילברשטיין שאמר שהקידוש השם שיגרם מפרסום סיפור הכלב הוא עצמו יהיה התיקון לנשמתו במידה ומדובר בגלגול, וההרגשה היא שעד פרוץ המלחמה עוד התעניינו אנשים אודות הכלב, וממילא נגרם עדיין קידוש השם. אך משמחת תורה ואילך, שכחו כולם מהסיפור, ויתכן שבכך הסתיים התיקון של הנשמה המיוסרת שהתגלגלה באותו כלב, ויהי לפלא.

הרב יצחק זילברשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד