כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הפסקת האש נמשכת

הפעימה ה-5: עודכנו משפחות החטופים שצפויים להשתחרר היום

הפסקת האש נמשכת זה היום החמישי, והלילה התקבלה רשימת החטופים שעתידים להשתחרר היום. מצבם של תשעת הילדים ושתי האימהות ששוחררו אמש - טוב. ישראל אישרה לכלול 50 אסירות נוספות אם ישוחררו עוד חטופים. מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן יגיע לישראל

הפעימה ה-5: עודכנו משפחות החטופים שצפויים להשתחרר היום
תמונות החטופים צילום: באדיבות המצלם

הפסקת האש נכנסה ליומה החמישי, והיום צפויים להשתחרר 10 חטופים נוספים במסגרת ההסכם. משפחותיהם של 10 החטופים שישוחררו ביממה הקרובה כבר עודכנו, לאחר שישראל קיבלה את הרשימה העדכנית במהלך הלילה.

לשכת ראש הממשלה פרסמה הלילה כי התקבלה רשימת החטופים שעתידים להשתחרר היום, והודעות נמסרו למשפחות. הודעת משרד ראש הממשלה הגיעה לאחר שמשרד הבריאות עדכן הלילה על הגעת 9 ילדים ו-2 נשים למרכז הרפואי איכילוב השבים הביתה מהשבי כשמצבם טוב.

מאיכילוב נמסר: "למרכז הרפואי ת"א, איכילוב הגיעו 11 שבים ושבות באופן מוסק, מתוכם 9 ילדים, ו- 2 אימהות. השבים והשבות הגיעו למתחם ייעודי שהוכן מבעוד מועד ע"י בית החולים. עם הגעתם יעברו בדיקות רפואיות ראשוניות על מנת להעריך את מצבם ואת אופן הטיפול הנדרש במטרה להעניק להם טיפול רפואי מתאים".

ד"ר רם שגיא, ראש אגף רפואה בחטיבת מרכזים רפואיים ממשלתיים במשרד הבריאות, אמר בהצהרה על החטופים ששוחררו אמש משבי חמאס לבית החולים איכילוב. "לילה מרגש ומורכב גם יחד. הערב הגיעו תשעה ילדים ושתי נשים ישראליות ששבו הביתה לישראל לאחר 52 ימים בשבי בעזה, בית החולים היה ערוך ומוכן לקליטתם. השבים פגשו בפעם הראשונה את בני משפחותיהם וקיבלו טיפול רפואי ונפשי ככל הנדרש. בשלוש היממות הקודמות הגיעו לבתי החולים 58 שבים, מתוכם 40 ישראלים ו-18 אזרחים זרים. בין הישראלים 21 ילדים, 18 נשים וגבר אחד".

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן יגיע לישראל ביום חמישי הקרוב בפעם הרביעית מתחילת המלחמה. בלינקן ידון בהארכת הפסקת האש והכנסת הסיוע ההומניטרי לעזה. בהודעת מחלקת המדינה נכתב כי "יש לפעול בצעדים מוחשיים שיקדמו הקמת מדינה פלסטינית עתידית" עוד נאמר כי הוא ידון גם בתוכניות "היום שאחרי" המלחמה בעזה.

 

 

צה"ל חמאס הפסקת אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד