ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
"מצב של שמחה, בכי וצחוק"

אחיו של החטוף: "לא בטוח שאני אראה אותו יותר"

דני אנגל, אחיו של רונן הנמצא בשבי חמאס, סיפר על שחרור גיסתו קארינה ואחייניותיו מיקה ויובל ועל חטיפת אחיו: "תיארתי לעצמי שלא בטוח שאראה אותו יותר"

אחיו של החטוף: "לא בטוח שאני אראה אותו יותר"
שחרור חטופים משבי החמאס צילום: תעמולת חמאס

אתמול כחלק מהפעימה הרביעית של עסקת החטופים, שבה קארינה אנגל־ברט מקיבוץ ניר עוז משבי חמאס, זאת לצד בנותיה מיקה בת ה-18 ויובל בת ה-11. רונן אנגל, בן זוגה של קרינה, עדיין נמצא בשבי, זהו היום ה-53.

דני אנגל, אחיו של רונן, סיפר לאודי סגל וענת דוידוב ב-103FM על תחושותיו בעקבות המתרחש, ואי חזרתו של רונן: "מההתחלה ידענו שהם בסטטוסים שונים כנראה, כי באותו בוקר רונן היה חמוש והוא יצא החוצה ממש מוקדם, את זה אנחנו יודעים עוד מהתכתבות עם קרינה כשהיא עוד הייתה בממ"ד. בסביבות השעה 10:00 עלה סטורי מהטלפון שלו שמחבל צילם את עצמו. זה רגע שמבחינתי כבר תיארתי לעצמי שאת רונן לא בטוח שאני אראה יותר, למרות שאני מנסה לבנות אופטימיות".

"כרגע יובל ומיקה וקארינה חזרו, וזה היה חתיכת מסע מטלטל, היינו מוקפים בהמון אנשים מדהימים לאורך כל הדרך. עוד ניקח כמה שעות של נשימה ונחזור להילחם על רונן", הוסיף.

מה עם יובל? מה קרה לה?

"היא פצועה ברגל, אבל כנראה לקחו אותה בכיסא כדי שזה יעבור לוגיסטית יותר מהר, לא משהו מעבר".

מה יש לה ברגל?

"אנחנו עוד לא יודעים בדיוק אפילו. אתמול זה היה מצב של שמחה ובכי וצחוק, והיינו כולם פתאום ביחד. מיקה ישר באה וחיבקה אותנו והמשפט הראשון שלה זה 'תראו איך רזיתי בלי לעשות ספורט', זה הומור של משפחת אנגל. הן שלושתן מדהימות. אני קצת מחייך, משהו שלא קרה ב-50 ומשהו הימים האחרונים".

עוד הוסיף: "נגמרו לי המילים המטורפות, המוגזמות, כדי להסביר את המצב בלי שזה יישמע לעצמי כמו קלישאה. זה פשוט גדול מהחיים כל הדבר הזה. אתה נמצא בתוך סיטואציה שקשה לך להכיל אותה. פתאום נוחת מסוק והן נכנסות, אלה דברים שאתה רואה בסרטים, אלה לא החיים, ופתאום זה הופך להיות החיים, כל הדבר הזה. איך הן? אני חושב שהן מאושרות שחזרו. מקלחת טובה, פיג'מה נורמלית".

היו שם בכלל תנאים סניטריים?

"לא הספקנו להגיע לזה, אני רק יכול להגיד לך שהתספורת של יובל הייתה נראתה מאוד מוזרה בלשון המעטה, וכששאלנו אז מסתבר שקארינה סיפרה אותה כי היה לה שם איזה בלגן בשיער וכאלה. אני מתאר לעצמי שהתנאים הסניטריים שם לא היו מי יודע מה, אבל סך הכול הן ממש בסדר".

בינך לבין עצמך חששת לרגע שזה לא יקרה?

"על רונן, מאוד קשה לי, עליהן הייתי די משוכנע שבצורה כזאת או אחרת אנחנו נקבל אותן חזרה כי גם האנשים המדהימים שליוו אותנו, גם מפיקוד העורף וגם מהמטה של גל הירש, הם די נסכו בי ביטחון על זה שיובל ומיקה וקארינה בסדר, מה שהם לא כל כך אמרו לנו על רונן. עכשיו אנחנו מבינים שאנחנו צריכים עוד פעם לשנס מותניים וגם להיות פה בשבילן, מה שהן רק יירצו וקארינה פה אז היא כמובן תיקח את המושכות כמו שהיא יודעת. אנחנו נקווה שכולנו נחזור להיות ביחד גם עם רונן".

חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד