ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
נושמת בכוחות עצמה

חסדי השם: שיפור במצבה של אלמה אברהם בת ה-84

מנהל המחלקה לטיפול נמרץ בסורוקה אמר במסיבת עיתונאים כי חל שיפור במצבה של אלמה אברהם בת ה-84 ששוחררה משבי החמאס בעזה. במשך למעלה מיממה היתה שרויה בחוסר הכרה במצב קשה מאד

חסדי השם: שיפור במצבה של אלמה אברהם בת ה-84
שחרור חטופים משבי החמאס צילום: תעמולת חמאס

פרופ' מוטי קליין מנהל המחלקה לטיפול נמרץ כללי בסורוקה, מרכז רפואי אוניברסיטאי מקבוצת כללית אמר במסיבת עיתונאים כי חל שיפור במצבה של אלמה אברהם בת ה-84 ששוחררה משבי החמאס בעזה. אזרחים וחיילים רבים טופלו על ידי עובדי בית החולים כולל מקרים קשים ומורכבים. 

אלמה אברהם בת ה-84 נחטפה ע"י החמאס לפני למעלה מ-50 ימים. אלמה סובלת ממחלות רקע רבות ובטרם נחטפה קיבלה טיפול תרופתי חיוני לחיים על בסיס קבוע. אחרי למעלה מ-50 ימים בשבי החמאס, ברצועת עזה, היא הועברה שלשום בערב באמצעות מסוק.

אלמה פונתה במצב קשה מאד כשכל המדדים החיוניים רמת ההכרה, דופק, לחץ דם וטמפרטורת גוף היו נמוכים מאד באופן קיצוני. זו הסיבה להגדרה של סכנה מיידית לחייה. מדדים אלו ובדיקות מעבדה מיידיות אוששו את ההבנה שמצבה נגרם ככל הנראה כתוצאה מאי קבלת אותן תרופות חיוניות. הטיפול המיידי להצלת חייה הוחל במחלקה לרפואה דחופה ומייד בהמשך במחלקה לטיפול נמרץ כללי.

במשך למעלה מיממה היתה שרויה בחוסר הכרה במצב קשה מאד כשהיא מונשמת ומקבלת תמיכה למערכות הגוף שקרסו.

"אני שמח לבשר, שבשעות האחרונות חל שיפור במצבה. היא בהכרה" אמר פרופ' קליין, "היא נושמת בכוחות עצמה ואינה נזקקת לאותה רמת תמיכה לה היא נזקקה עם הגעתה. היא מגיבה יפה לטיפול שניתן לה ומתאוששת. חשוב לי לציין שכחלק מהטיפול הרפואי, אנו מלווים את בני המשפחה גם בתמיכה רגשית צמודה של השירות הסוציאלי בבית החולים. למרות השיפור במצבה, היא עדיין זקוקה להמשך ניטור ומעקב במסגרת המחלקה לטיפול נמרץ. אנחנו אופטימיים ונעשה הכל כדי למצות כל אפשרות להביא להמשך התאוששותה של אלמה".

חמאס בית חולים סורוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד