כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
איום על שלימות הממשלה

האם המלחמה תיעצר? מו"מ קדחתני בקטאר

בישראל מדווחים הערב כמה עיתונאים על הסכם חדש שמתגבש בין ישראל לחמאס להארכת הפסקת האש שתכלול את שחרור כלל החטופים בעזה. לפי חלק מהדיווחים, על השולחן נמצא גם דיבור על הפסקת הלחימה תמורת שחרור כלל החטופים | שרי הממשלה מאיימים בפירוק הממשלה

האם המלחמה תיעצר? מו"מ קדחתני בקטאר
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

מגעים מתנהלים להסכם חדש בין ישראל לחמאס להפסקת אש, שבו ישוחררו כלל החטופים בעזה, כולל חיילים. מנגד, תשחרר ישראל באופן מסיבי אסירים ביטחוניים בכלא הישראלי. במסגרת ההסכם דנים הצדדים בהפסקת אש לפרק זמן ממושך.

ההסכם החדש נידון כרגע בקטאר, כאשר נמצאים שם הקודקודים שדנים בפרטים: ראש המוסד דדי ברנע, ראש ה-CIA ויליאמס ברנס, ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל, וראש הממשלה הקטארי, מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסם אאל ת'אני.

המחלוקת העיקרית היא סביב משך תקופת הפסקת האש. חמאס דורש הפסקה מוחלטת של האש, בעוד שבישראל מתנגדים ומצהירים אנחנו מחויבים למטרות המלחמה. כך דווח ב'כאן 11'.

ב'חדשות 12' דווח כי בישראל יסרבו להצעה שתונח בקרוב באופן רשמי - כל האסירים הביטחוניים והפסקת המלחמה תמורת כל החטופים.

"אנחנו לא מורידים את העיניים מהכדור", אומרים גורמים ישראלים בכירים. "החזרת החטופים והשמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס הן שתי מטרות מקבילות - אחת לא מחליפה את האחרת".

עוד דווח כי בישראל מגלגלים רעיונות יצירתיים, "תת קטגוריות" לקראת העסקה הגדולה או כשלב ביניים אחרי העסקה ההומניטרית. דוגמא אפשרית: החזרת האבות שמשפחותיהם שוחררו מהשבי והם עצמם נותרו בידי חמאס.

הממשלה תתפרק

השר איתמר בן גביר הגיב לדיווחים השונים וכתב בחשבון ה-X שלו: "עצירת המלחמה = פירוק הממשלה". גם השר בצלאל סמוטריץ' כתב: "לא יהיה!".

ב'עוצמה יהודית' אומרים הערב על רקע הפרסומים בנושא, כי במידה ותובא לממשלה עסקה נוספת שתוביל לעצירת המלחמה, כל ששת חברי הכנסת של המפלגה בראשות השר בן גביר יעזבו את הקואליציה.

גורמים בעוצמה יהודית הוסיפו ואמרו: "מטרת המלחמה העליונה היא חיסולו המוחלט של חמאס. כל עסקה שטומנת בחובה את השארת החמאס קיים, תוביל לעוד אסונות כמו אסון השבת השחורה, כאשר עסקה שכזו פירושה ניצחון של חמאס במלחמה. אסור לנו להסכים לנו לעסקה כזו בשום אופן - ובכל מקרה עוצמה יהודית לא תהיה חלק מאף ממשלה שתאפשר לחמאס להמשיך להתקיים".

הפסקת אש מלחמת חרבות ברזל חמאס קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד