כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ארה"ב מתחה ביקורת

בית המשפט ברוסיה האריך את מעצרו של העיתונאי היהודי

בית המשפט ברוסיה האריך שוב את מעצרו של כתב העיתון 'וול סטריט ג'ורנל' אוון גרשקוביץ' שנמצא במעצר מאז חודש מרץ האחרון בגין האשמה מופרכת של ריגול

בית המשפט ברוסיה האריך את מעצרו של העיתונאי היהודי
העיתונאי אוון גרשקוביץ צילום: freepik

בית משפט ברוסיה האריך את מעצרו של כתב ה'וול סטריט ג'ורנל', אוון גרשקוביץ', בפעם השלישית מאז שנעצר במרץ האחרון בטענה מופרכת לריגול. מערכת העיתון וממשלת ארה"ב מכחישים זאת בתוקף. מעצרו הוארך עד ל-30 בינואר לפחות, מה שיביא אותו ל-10 חודשי מעצר.

מערכת העיתון ממשיכה לעמוד לצד גרשקוביץ' וקראה לשחררו המיידי.

"אוון נכלא שלא בצדק במשך כמעט 250 ימים, וכל יום הוא יום ארוך מדי", נכתב בהצהרה של הג'ורנל. "ההאשמות נגדו שקריות באופן מוחלט והמשך מאסרו הוא התקפה חוצפה ומקוממת על עיתונות חופשית, שהיא קריטית לחברה חופשית".

גם שגרירות ארה"ב במוסקבה מתחה ביקורת על הארכת מעצרו של גרשקוביץ'.

"נציגי שגרירות ארה"ב השתתפו בדיון של העיתונאי שנעצר שלא כדין, אוון גרשקוביץ', בבית המשפט לפורטובו. אנו מודאגים מאוד מהחלטת בית המשפט להאריך את מעצרו בחודשיים נוספים", נכתב בטלגרם של השגרירות. "אוון נמצא במעצר לפני משפט ללא עילה חוקית כבר כמעט שמונה חודשים. אנו חוזרים על קריאתנו לשחרור מיידי של אוון".

גרשקוביץ', אזרח ארה"ב בן 32 שקיבל אישור ממשרד החוץ הרוסי לעבוד כעיתונאי, נעצר על ידי סוכני FSB ב-29 במרץ במהלך נסיעת עבודה. חוקרים רוסים לא הציגו בפומבי ראיות לגיבוי האשמת הריגול שלהם נגד גרשקוביץ', המוחזק בכלא לפורטובו במוסקבה.

 

רוסיה הארכת מעצר ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד