כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הפיל 40 משפחות

7 שנות מאסר לאדם שהונה קהילה חרדית ב-7 מיליון דולר

אדם שהונה את הקהילה היהודית בקליפורניה ב-7 מיליון דולר, קיבל שבע שנות מאסר. סאסי מזרחי נידון למאסר פדרלי לאחר שהוא ואחיו הפילו בפח מעל 40 משפחות במזימת פונזי מלאה בנוכלות

7 שנות מאסר לאדם שהונה קהילה חרדית ב-7 מיליון דולר
מעצר. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

גבר מדרום קליפורניה נידון ליותר משבע שנות מאסר פדרלי לאחר שהוא ואחיו הצעיר רימו יותר מ-40 אנשים ב-7 מיליון דולר בהשקעות. ההונאה שלהם הייתה מכוונת לקורבנות מהקהילה האורתודוקסית - חרדית ישראלית בעמק סן פרננדו.

משנת 2012 עד 2019, סאסי ואחיו הנאשם המשותף מוטי מזרחי ניהלו חברת השקעות וניהול כספים בשם MBIG Company שהתגאתה בהשקעות חסרות סיכון ובשיעור תשואה שנתי של 30% להכפלת ההשקעה המקורית, לפי רישומי בית המשפט. כדי להוסיף לגיטימציה ל-MBIG, מוטי מזרחי התנהל גם כמתווך מורשה, רואה חשבון מוסמך.

אבל אף אחד מהאחים מזרחי לא השתמש בכסף המושקע של לקוחותיהם, במקום זאת מוטי הכניס את הכספים לחשבונות המסחר האישיים שלו, כך לפי רישומי בית המשפט. הוא לקח יותר מ-3 מיליון דולר מהמסחר הזה. האחים גם הגישו דיווחים כוזבים שהראו רווחים חודשיים מזויפים בחשבון MBIG בסכום כולל של בין 6 ל-9 מיליון דולר.

"במשך שנים סאסי מזרחי ואחיו, הנאשם המשותף מוטי מזרחי הפעילו תוכנית פונזי ולקחו כסף מקורבנות שסמכו עליהם, מחברי הקהילה היהודית-האורתודוקסית של עמק סן פרננדו" כך טענו התובעים בדיון על העונש. "הנאשמים רימו וקיבלו מיליוני דולרים מקורבנותיהם בהבטחות שווא של השקעות נטולות סיכון ותשואה מובטחת".

השניים נעצרו ב-2019, ובתחילת 2023 מוטי הודה בשישה סעיפי הונאה. סאסי נמצא אשם בחמש עבירות של הונאה.

פרקליטיו של סאסי התחננו לעונש קל יותר, בטענה כי בן סאסי ה-58 היה מעורב במזימה של אחיו באופן מינימלי.

בנוסף השופט הורה לסאסי להחזיר כמעט 4.5 מיליון דולר כפיצוי לקורבנות. גזר דינו של מוטי מזרחי אמור להיגזר ב-18 בדצמבר.

הונאת פונזי ארצות הברית הונאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד