כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"פשוט חילול הקודש"

"הפלישה השנייה": הפוסט המקומם של עיתונאי 'הארץ'

עיתונאי 'הארץ' משגב הצליח לקומם למשך כמה שעות רבים לאחר שכינה מעמד הכנסת ספר תורה לקיבוץ בארי "הפלישה השנייה". לבסוף הוא מחק אחרי ביקורות נזעמות | ספר התורה נתרם לעילוי נשמת הפראמדיקית עמית מן הי"ד שנרצחה בידי חמאס תוך כדי טיפול בפצועים

"הפלישה השנייה": הפוסט המקומם של עיתונאי 'הארץ'
הכנס"ת לבארי צילום: ינון בן חמו

בקיבוץ בארי חגגו אתמול (שלישי) מעמד הכנסת ספר תורה לזכרה של הפראמדיקית עמית מן הי"ד שנרצחה בידי מחבלי החמאס המתועבים תוך שהיא מטפלת בפצועים במרפאה של הקיבוץ.

עיתונאי 'הארץ' אורי משגב שלא אהב את המראה המרנין והמרגש כינה את הטקס "הפלישה השנייה". והוסיף, "מיהם האנשים האלה שרוקדים ושרים וחוגגים על אדמת בארי השרופה והמדממת? את ספר התורה תרם בן משפחת פאליק האמריקאית, הספונסרים ובעלי הבית של נתניהו. סליחה, זה פשוט חילול הקודש".

הפוסט בפייסבוק שנמחק.

בעקבות תגובות זועמות רבות הוא מחק את הפוסט שפורסם בפייסבוק שלו. הדברים חמורים לכשעצמם גם אם הם יוחסו כביקורת לתורם עצמו שהינו חבר של ראש הממשלה הלא אהוד במחוזות עיתון 'הארץ'.

לעומתו, כתב 'חדשות 13' אלמוג בוקר פרסם את התיעוד הבא וכתב: "עם ישראל חי", 53 ימים אחרי הטבח, הכנסת ספר תורה בקיבוץ בארי לזכרה של עמית מן ז"ל".

עורך מגזין 'משפחה' אריה ארליך הספיק לתקוף את משגב, "מי שמכנה יהודים שעורכים הכנסת ספר תורה לחיזוק תושבי בארי "הפלישה השנייה" הוא לא פחות ממחבל נוח'בה רעיוני. משגב הפך מזמן פסבדו-עיתונאי ליצור אומלל וחסר חיים, שאהיד של תשומת לב בכל דרך ומחיר. טפו עליו". כך ארליך.

כתב 'מקור ראשון', אריאל שנבל הגיב בעקיצה: "אורי משגב טועה, זוהי הפלישה השלישית של הציונות הדתית לבארי. השנייה הייתה ביום הטבח עצמו, כשכמה חובשי כיפות סרוגות פלשו לבארי בלי שאף אחד קרא להם והצילו עשרות מחברי הקיבוץ". כתב והוסיף, "האיש הזה הוא פלגן מטונף ובנוסף לכך אידיוט מושלם. איכס".

חביבה מן, אחותה של עמית מן הי"ד, הפראמדיקית שטיפלה במשך שעות ארוכות בפצועים בקיבוץ בארי עד שנורתה למוות על ידי מחבלי חמאס, סיפרה בשיחה עם רדיו 'גלי ישראל': "חבריה של עמית חיפשו דרכים להנציח את עמית והחליטו להכניס ספר תורה לזכרה בקיבוץ בארי. התרגשנו כל כך. עמית הייתה אישה מאמינה. אמא שלי גרה בנתיבות וחיפשנו לאיזה בית כנסת להכניס את ספר התורה, והחלטנו להכניס אותו בבית הכנסת בבארי, המקום בו חירפה את נפשה עד שנרצחה. אתמול התקיים האירוע, בקיבוץ עצמו, אירוע מצומצם ותחת ההנחיות הביטחוניות בגלל העובדה שזה שטח שעדיין מוגדר שטח צבאי סגור".

הכנסת ספר תורה עיתון הארץ בארי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד