י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
המגעים ימשכו

ישובו הביתה: ישראל קיבלה הלילה את רשימת החטופים שישוחררו

לשכת ראה״מ בנימין נתניהו, עדכנה במהלך הלילה כי התקבלה רשימת החטופים שצפויים להשתחרר היום. המשפחות עודכנו. ראש המוסד דדי ברנע שב מקטאר לישראל והיום יימשכו המגעים לעסקה נוספת לשחרור חטופים | הלילה גם כונס הקבינט המדיני ביטחוני לדיון נוסף 

ישובו הביתה: ישראל קיבלה הלילה את רשימת החטופים שישוחררו
שחרור חטופים צילום: חמאס

עוד חטופים בדרכם לישראל: לשכת ראש הממשלה עדכנה במהלך הלילה (רביעי) כי ישראל קיבלה את רשימת החטופים שצפויים להשתחרר היום. בהתאם לכך, כלל המשפחות שיקיריהם ברשימה עודכנו על כך.

בנוסף, על פי דיווח, שתי חטופות ישראליות בעלות אזרחות רוסית צפויות להשתחרר היום, כהוקרה לפוטין.

הלילה שב מקטאר לישראל ראש המוסד דדי ברנע שמנהל מגעים לעסקה נוספת לשחרור חטופים. על פי דיווחים, בפסגה בקטאר, התמקדו השיחות באפשרות של הסכם חדש שיכלול גברים וחיילים שנחטפו, ולא רק נשים וילדים.

במהלך הפסגה המרובעת שבה השתתפו ראש המוסד דדי ברנע, ראש ה-CIA, שר המודיעין המצרי וראש הממשלה הקטארי, נידונה גם סוגיית הארכת ההפוגה בין ישראל לחמאס. המגעים צפויים להימשך היום מרחוק והם צפויים להיות קריטים ומכריעים שכן אם היום לא ייסגר הסכם נוסף ישראל תשוב להילחם מחר בבוקר.

הלילה גם כונס הקבינט המדיני ביטחוני לדיון נוסף זאת ברקע ההבהרות החד משמעיות של השרים בצלאל סמוטריץ׳ ואיתמר בן גביר כי הם לא יאפשרו הסכם חטופים בתמורה להפסקת אש קבועה.

השר איתמר בן גביר הגיב אמש לדיווחים השונים על העסקאות שנידונות וכתב בחשבון ה-X שלו: "עצירת המלחמה = פירוק הממשלה". גם השר בצלאל סמוטריץ' כתב: "לא יהיה!".

ב'עוצמה יהודית' אמרו אמש על רקע הפרסומים בנושא, כי במידה ותובא לממשלה עסקה נוספת שתוביל לעצירת המלחמה, כל ששת חברי הכנסת של המפלגה בראשות השר בן גביר יעזבו את הקואליציה.

גורמים בעוצמה יהודית הוסיפו ואמרו: "מטרת המלחמה העליונה היא חיסולו המוחלט של חמאס. כל עסקה שטומנת בחובה את השארת החמאס קיים, תוביל לעוד אסונות כמו אסון השבת השחורה, כאשר עסקה שכזו פירושה ניצחון של חמאס במלחמה. אסור לנו להסכים לנו לעסקה כזו בשום אופן - ובכל מקרה עוצמה יהודית לא תהיה חלק מאף ממשלה שתאפשר לחמאס להמשיך להתקיים".

בתוך כך, הלילה שבו לישראל עשרה חטופים ישראלים ועוד שני חטופים תאילנדים. פרופ' איתי פסח מנהל בית החולים ספרא לילדים בשיבא, מסר עדכון על מצבם הרפואי של חלק מהמשוחררות אמש ואמר: "זכינו לקבל בלילה 8 שבים בנוסף ל-13 שבים ושבות שכבר הגיעו. השבות היקרות שקיבלנו הלילה קבוצה של נשים חזקות, מדהימות, מלח הארץ הזאת, שעמדו בגבורה בתלאות השבי. התקבלו בחיבוק גדול שלנו ושל המשפחות מלוות בידי צוות ייעודי וצוות רחב שכולו התכונן לרגע הזה ומסור לרפא את פצעיהם הפיזיים והנפשיים".

"הן עברו בדיקה מקיפה. חלקן סובלות ממחלות רקע ומפציעות. מצבן הרפואי מורכב, הן יזדקקו להרחבה של הבדיקות. כולן יציבות ולא נשקפת סכנה מיידית לאף אחת מהן. ניתן להן את כל התנאים להחלמה".

מבית החולים אסף הרופא לשם הגיעו שני התאילנדים ששוחררו נמסר כי מצבם יציב.

מלחמת חרבות ברזל דדי ברנע בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד