כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
"הורידה את הווליום בפלאפון"

בשער העיתון הבריטי: האבא והבת המשוחררת שעדיין חוששת מאיומי חמאס

תומס הנד שבתו בת ה-9 שוחררה מהשבי בעזה אמר בראיון לתקשורת הבריטית כי "הם גנבו את קולה של אמילי שמפחדת לדבר אחרי איומי חמאס. היא הייתה ילדה שמחה ורועשת ועכשיו היא לוחשת כי היא מפוחדת"

בשער העיתון הבריטי: האבא והבת המשוחררת שעדיין חוששת מאיומי חמאס
רגע האיחוד בין אמילי ואביה תומס צילום: דובר צה"ל

אמילי הנד, בת הערובה המשוחררת, בקושי מסוגלת לדבר לאחר שנאמר לה לשתוק על ידי החוטפים בעזה במשך 50 יום, כך אמר אביה ל'סאן' הבריטי.

אביה תומס אמר: "היא הייתה ילדה רועשת מאושרת, עכשיו היא לוחשת. היא ספגה אימה על ידי טרוריסטים מהגיהנום, אבל בתור אבא שלה זה התפקיד שלי לשפר את זה ואני אעשה זאת, זו הולכת להיות דרך ארוכה אבל נגיע לשם".

גם הניצוץ בעיניה של אמילי התעמעם בזמן שהיא איבדה משקל במהלך החוויה הנוראה שלה.

הוא התחייב להקדיש את חייו להחלמה של ילדתו הקטנה והאמיצה, שהצטלמה אתמול מאחורי דובון ענק מתנת יום הולדת מאוחרת.

תומס אמר ל"סאן" בראיון הראשון שלו מאז שיצאה לחופשי: "אני אעשה כל מה שצריך כדי להחזיר את אמילי למקום שבו הייתה.

"הלחיים השמנמנות שלה אולי נעלמו אבל היא מחייכת שוב עכשיו היא בטוחה. אני לא יכול לשאת את המחשבה על מה שהיא עברה".

הוא אמר כי "המחבלים צעקו 'יאללה יאללה יאללה מהר מהר מהר' על הילדה הקטנה והמבועתת שלי, הם גרמו לה לברוח מבית לבית בזמן הפצצות צה"ל.

"העבירו אותה כל הזמן לפעמים תחת אש כדי להישאר צעד אחד לפני הצבא. היא בטח הייתה מבועתת לחלוטין - ילדה מובלת על ידי זרים, פגזים מתפוצצים באמצע אזור מלחמה. אמרתי כשהיא נחטפה שאני נחרד מהמחשבה שהיא תבלה את יום הולדתה התשיעי במנהרות מתחת לעזה".

"היא הייתה ילדה רועשת רגילה, אבל עכשיו היא לוחשת, היא התרגלה לדבר ככה ב-50 הימים האחרונים ועכשיו אני מניח שהיא לא יכולה להפסיק.

"ברגע שהיא שוחררה הדבר הראשון שהיא עשתה היה לבקש את הטלפון שלי כדי שתוכל לצפות בשיר. היא החזיקה את הטלפון קרוב לפנים שלה והסתכלה אבל לא יכולתי לשמוע שום צליל. כשהגברתי את הווליום היא הורידה אותה שוב כי היא פחדה לעשות רעש. הבנתי שבטח פקדו עליה לשתוק כל כך הרבה זמן שהיא עדיין מפחדת להשמיע קול".

"אבל הדבר האחרון שאי פעם ארצה הוא שהיא תרגיש שוב לכודה או מאוימת בכל דרך שהיא. אבל זה לא יכול לקרות עד שחמאס יושמד לחלוטין, אז אנחנו חייבים להמשיך להילחם - ולהילחם כדי שכל בני הערובה יהיו חופשיים".

חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד