כ"א אייר התשפ"ד
29.05.2024
"להישאר במסלול"

ראש נאט"ו קורא למדינות החברות להתמיד בתמיכה באוקראינה

ינס סטולטנברג פגש את הדיפלומטים הבכירים של חברי הברית, על רקע התנגדות מסוימת בארה"ב ואירופה כדי להמשיך לממן מלחמה נגד רוסיה

ראש נאט"ו קורא למדינות החברות להתמיד בתמיכה באוקראינה
קייב הבירה צילום: Pixabay

ראש נאט"ו, ינס סטולטנברג, הפציר בחברי הברית הביטחונית להמשיך לתמוך באוקראינה במאבקה נגד רוסיה על רקע התנגדות בארצות הברית לחבילת סיוע צבאית והתנגדות באירופה לתוכנית תמיכה ארוכת טווח בקייב. "אנחנו רק צריכים להישאר במסלול. זה קשור גם לאינטרסים הביטחוניים שלנו", אמר המזכיר הכללי סטולטנברג ביום שלישי בפגישת שרי החוץ של נאט"ו בבריסל.

ארה"ב סיפקה יותר מ-40 מיליארד דולר בסיוע ביטחוני לאוקראינה מאז פלישת רוסיה בפברואר 2022 והתחייבה לתמוך בקייב כל עוד יידרש. אבל כ-61 מיליארד דולר של סיוע אמריקאי נעצר על ידי הקונגרס האמריקני, בעוד חבילה נוספת של 50 מיליארד דולר מהאיחוד האירופי מתקשה לגיס את הרוב הדרוש כדי לעבור בגלל התנגדות הונגריה. העיכובים במימון מראים סימנים ל"עייפות" של חלק מחברות נאט"ו 21 חודשים לאחר המלחמה.

מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, אמר כי הפסגה בת היומיים נועדה "לאשר בתוקף" את תמיכת ארה"ב באוקראינה הממשיכה להתמודד עם מלחמת התוקפנות של רוסיה.  "אני בטוח שארה"ב תמשיך לספק תמיכה כי זה האינטרס הביטחוני של ארה"ב לעשות זאת וזה גם עולה בקנה אחד עם מה שהסכמנו", אמר סטולטנברג והצביע על ההבטחות האחרונות מגרמניה והולנד בשווי 10 מיליארד יורו כהוכחה לכך שנאט"ו נשאר מחויב לתמוך בקייב.

 

נאט"ו רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד