י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
זוכה לתמיכה

היוזמה בקונגרס האמריקני שתעודד את מדינות ערב לקלוט פליטים עזתים

יוזמה חדשה בקונגרס האמריקני קוראת להתניית הסיוע למדינות ערב בקליטת פליטים מעזה. התוכנית קיבלה את אישורם של בכירים בשני הצדדים בקונגרס, ותכלול את מצרים, עיראק, תימן וטורקיה

היוזמה בקונגרס האמריקני שתעודד את מדינות ערב לקלוט פליטים עזתים
ההרס בעזה צילום: צילום מסך אל ג'זירה

יוזמה חדשה בקונגרס האמריקני קוראת להתנות את הסיוע למדינות ערב בקליטת פליטים מעזה, כך פורסם ב"ישראל היום". היוזמה זוכה לתמיכה בפרלמנט, זאת אחרי הוצגה לבכירים בבית הנבחרים ובסנאט משתי המפלגות.

מנסחי התוכנית הסבירו: "ישראל מבקשת להימנע מפגיעה באזרחים אבל חמאס לא מאפשר לפליטים לעזוב ומצרים לא מסכימה לפתוח את גבולותיה. הפתרון המוסרי היחיד הוא להבטיח שמצרים תפתח את גבולותיה ותאפשר לפליטים להימלט משליטת הרודנים של חמאס".

"ממשלת ארה"ב מספקת למצרים כ-1.3 מיליארד דולר בסיוע חוץ, וניתן להקצות את הכספים הללו לפליטים מעזה שיורשו להיכנס למצרים. הגבולות השכנים סגורים יותר מדי זמן, אך כעת ברור שכדי לשחרר את האוכלוסייה העזתית מהדיכוי הרודני של חמאס ולאפשר להם לחיות ללא מלחמה ושפיכות דמים, על ישראל לעודד את הקהילה הבינלאומית למצוא את דרכים נכונות, מוסריות ואנושיות להעברת האוכלוסייה העזתית".

יחד עם זאת מציינת התוכנית: "אסור שמצרים תהיה המדינה היחידה. עיראק ותימן מקבלים כמיליארד דולר בסיוע חוץ אמריקאי, וטורקיה מקבלת יותר מ-150 מיליון דולר. כל אחת מהמדינות הללו מקבלת מספיק סיוע חוץ ויש לה אוכלוסייה גדולה מספיק כדי להיות מסוגלת לקלוט פליטים המצטברים לפחות מ-1% מאוכלוסייתם".

התוכנית אף מפרטת את מספר הפליטים שתתבקש כל מדינה לקבל: מיליון למצרים, חצי מיליון לתורכיה, 250,000 לעירק ועוד 250,000 לתימן.

חמאס עזה ארצות הברית כפר עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד