ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
למרות התיווך

בכיר משרד החוץ נגד קטאר: "נבוא איתה חשבון"

במקביל לתיווך במשא ומתן, ובעקבות התמיכה המתמשכת בחמאס, סמנכ"ל האגף האסטרטגי במשרד החוץ הצהיר כי "כרגע אנחנו זקוקים לקטאר, אבל כשהדבר הזה יחלוף מן העולם - אנחנו נבוא איתה חשבון"

בכיר משרד החוץ נגד קטאר: "נבוא איתה חשבון"
הנייה בפגישה עם אמיר קטאר צילום: נסיכות קטאר

סמנכ"ל האגף האסטרטגי במשרד החוץ, יוש זרקא התבטא בחריפות נגד המתווכת בין ישראל לחמאס במשא ומתן, קטאר, ואמר כי כשיגיע היום מדינת ישראל תבוא איתה בחשבון על תמיכתה בחמאס.

בריאיון לגל"צ אמר: "זו חוליה בעייתית. אנחנו נבוא חשבון עם קטאר. היא שיחקה תפקיד רע בכל מה שקשור לאירוח של חמאס ולמתן לגיטימציה לפעילות שלו".

עוד הדגיש: "כרגע אנחנו זקוקים להם, אבל כשהדבר הזה יחלוף מן העולם - אנחנו נבוא איתם חשבון". עוד אמר כי בקטאר אין ספק בנוגע לכוונת ישראל: "הנאום שנתן שר החוץ בדיון של מועצת הביטחון של האו"ם בניו יורק, שבו הוא הזכיר אותם בשם בצורה מפורשת, לא משאירה להם מקום לספק. לנו לפחות אין ספק שכל מי שנמצא בצד של חמאס, נרדוף אותם בכל דרך אפשרית".

בתוך כך, ב"וושינגטון פוסט" מביאים הבוקר פרטים חדשים מהפגישה אתמול של ראש המודיעין המצרי, ראש המוסד, ראש ה-CIA וראש הממשלה הקטרי. לפי הדיווח, הארבעה הגיעו להסכמה בנוגע לאופי המשך עסקת החטופים, וקבעו חמש קטגוריות למשוחררים אחרי הנשים והילדים: גברים מבוגרים (מעל גיל מילואים), חיילות, גברים במילואים, חיילים בשירות סדיר וגופות ישראלים שמתו ב-7.10 או בשבי.

קטאר משרד החוץ מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד