י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
לקראת הכרעה

הדיונים בקבינט המלחמה: בדרך לעסקה נוספת או חידוש הלחימה?

שעות מכריעות בקבינט המלחמה לקראת הפעימה השישית בעסקה והשאלה מה ישראל עושה מכאן והילך. בישראל אומרים: מעבר לקטגוריות הבאות יהיה רק לאחר מיצוי של קטגוריית הנשים והילדים. גורמי ביטחון מזהירים מפגיעה ביכולת לשוב ולתמרן - ככל והפסקת האש תתארך

הדיונים בקבינט המלחמה: בדרך לעסקה נוספת או חידוש הלחימה?
נתניהו בדיון הקבינט צילום: אבי אוחיון /לע"מ

שעות מכריעות בקרב חברי קבינט ניהול המלחמה לקראת הגעת החטופים בפעימה השישית והאחרונה ובשאלה מה עושים מכאן והלאה. בקרב חברי קבינט המלחמה שוררת הסכמה מקצה לקצה על הצורך למצות ככל הניתן את המהלך הנוכחי לפי המתווה הקיים, כדי להחזיר את החטופים.

לצד זאת, ארגון הטרור חמאס טוען כי אינו יודע היכן נמצאים כל החטופים ולכן השאלה היא מי ישוחרר בהמשך. כעת מתקיימים דיונים בשאלה האם המשא ומתן ינוהל תחת אש או ימשיך תחת הפסקת אש. ככל וארגון הטרור חמאס יבוא עם הצעה רלוונטית, קיימת אופציה שיאריכו את הפסקת האש. לפי שעה לא הוגשה הצעה כזו.

בישראל עומדים על כך שהמעבר לקטגוריות הבאות (גברים וחיילים) יהיה רק לאחר מיצוי של קטגוריית הנשים והילדים ושחרור של כולם, זו גם ההחלטה שהתקבלה הלילה בקבינט.

בערב, עם שובם של עשרת החטופים הנוספים, יגיע מספר החטופים הישראליים ל-70. המשמעות היא שעדיין נותרו עוד כ-30 חטופים נשים וילדים שטרם שוחררו. על השחרור שלהם מתעקשת כעת ישראל.

גורמי ביטחון מזהירים כי "משך המתנה של שלושה שבועות או חודש, תגרום פגיעה מסוימת ביכולת של צה"ל לשוב ולתמרן בתוך הרצועה וכי המומנטום שהוא צבר עד כה, הולך ומתמסמס". 

מקור המקורב לארגון הטרור חמאס טוען כי בכירים בארגון הודיעו כי הם מוכנים להאריך בארבעה ימים נוספים את הפסקת הפוגה בעזה שגרמה להחלפת בני ערובה ישראלים לאסירים פלסטינים וסיוע הומניטרי שנכנס לרצועה. הפסקת האש הראשונית בת ארבעה ימים כבר הוארכה ביומיים.

"חמאס הודיע ​​למתווכים כי הוא מוכן להאריך את ההפוגה בארבעה ימים וכי התנועה תוכל לשחרר אסירים ישראלים שהיא, תנועות התנגדות אחרות וגורמים נוספים מקיימים בתקופה זו, בהתאם לתנאי ההפוגה הקיימת", אומר המקור לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

עוד אמר כי "חמאס יכול לשחרר את החטופים הישראלים שהוא מחזיק בהם וגם תנועות התנגדות האחרות בתקופה זו, במסגרת ההסכם הנוכחי ובאותם תנאים".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש היום עם ראשי מועצות ורשויות שנמצאים בטווח 7-0, וידון עימם בנושאים השונים. על הפרק: המשך הלחימה והתמרון הקרקעי לצד הרצון להחזיר את התושבים לבתיהם.

גורם ישראלי אמר לקראת הפעימה השישית כי, 2 חטופות ישראליות בעלות אזרחות רוסית ישוחררו היום בנוסף ל-10 חטופים נוספים.

 

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל חטופים חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד