ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מתנער מאחריות

נתניהו דוחה את האשמה: "לא רצינו לחזק את חמאס"

נתניהו דחה האשמות כי איפשר לכסף קטארי לזרום לעזה, צעד שחיזק את חמאס. "זה שקר גדול שרציתי לבנות את חמאס. זה מגוחך". "המטרה שלנו היא לוודא שעזה לא תחזור לאיום הנורא שהיה על ישראל לפני המלחמה", אמר נתניהו

נתניהו דוחה את האשמה: "לא רצינו לחזק את חמאס"
יוסי כהן ובנימין נתניהו צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו, הכחיש בתוקף את ההאשמות על כך שאפשר לקטאר לממן ולחזק את ארגון הטרור חמאס על מנת לחלק את הפלסטינים למחנות פוליטיים יריבים, וטען כי מדובר בהאשמות "מגוחכות".

מתנגדיו של נתניהו בישראל טוענים שממשלתו השקיעה שנים רבות בחיזוק חמאס בעזה בכך שהיא אפשרה לקטאר להעביר מאות מיליוני דולרים לעזה במשחק מסוכן של "הפרד ומשול", שנועד להביא את חמאס לצאת נגד הרשות הפלסטינית.

"זה שקר גדול שרציתי לבנות את חמאס. זה מגוחך", אמר נתניהו בראיון לעיתון אקסל שפרינגר, הקשור לאתר 'פוליטיק'. "אתה לא יוצא למלחמה שלוש פעמים עם חמאס או עושה פעולות צבאיות גדולות אם אתה רוצה לבנות את חמאס" אמר.

העיתון מצטט את נתניהו ב-2019 בוועידת מפלגת הליכוד: "מי שרוצה למנוע הקמת מדינה פלסטינית צריך לתמוך בחיזוק חמאס".

נתניהו דחה ביום שלישי את ההאשמות הללו, וטען כי הוא איפשר לכסף קטארי לזרום לעזה רק כדי להימנע מאסון הומניטרי, לא כדי לחזק את זרוע הממשל שם.

"רצינו להימנע מקריסה הומניטרית אזרחית - מחלות, רעב ודברים אחרים שהיו יוצרים מצב הומניטרי בלתי אפשרי", אמר. "זו הסיבה שממשלות ישראל אפשרו לכסף הזה להיכנס, לא כדי לחזק את חמאס. לא רצינו לחזק את חמאס בכלל. רצינו להחליש אותו ולפגוע ביכולות שלו ככל שיכולנו".

"המטרה שלנו היא לוודא שעזה לא תחזור לאיום הנורא שהיה על ישראל לפני המלחמה", אמר נתניהו.

 

 

חמאס בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד