כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לקראת הפסקת הלחימה?

מזכיר הממשלה מבהיר: הדיווחים הללו הם פייק ניוז

מזכיר הממשלה יוסי פוקס הכחיש את הדיווחים האחרונים על הפסקת הלחימה בתמורה לשחרור כלל חטופים: "כל ידיעה על עסקת שחרור חטופים שמובילה להפסקת המלחמה או להפסקת אש ממושכת - פייק ניוז"

מזכיר הממשלה מבהיר: הדיווחים הללו הם פייק ניוז
ישיבת ממשלה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

על רקע מספר דיווחים לפיהם נבדקת אפשרות בישראל לעסקה שתכלול את שחרור כלל החטופים בתמורה להפסקת המלחמה, מבהיר מזכיר הממשלה יוסי פוקס כי מדובר בפייק ניוז.

פוקס צייץ בטוויטר: "אתן לכם כלל אצבע בימים מתוחים אלו לדעת להבחין בין ניוז לבין פייק ניוז: כל ידיעה על עסקת שחרור חטופים שמובילה להפסקת המלחמה או להפסקת אש ממושכת -פייק ניוז".

אתמול דיווחו בישראל כמה עיתונאים על הסכם חדש שמתגבש בין ישראל לחמאס להארכת הפסקת האש שתכלול את שחרור כלל החטופים בעזה. לפי חלק מהדיווחים, על השולחן נמצא גם דיבור על הפסקת הלחימה תמורת שחרור כלל החטופים.

השר איתמר בן גביר הגיב לדיווחים השונים וכתב בחשבון ה-X שלו: "עצירת המלחמה = פירוק הממשלה". גם השר בצלאל סמוטריץ' כתב: "לא יהיה!".

ב'עוצמה יהודית' אומרים הערב על רקע הפרסומים בנושא, כי במידה ותובא לממשלה עסקה נוספת שתוביל לעצירת המלחמה, כל ששת חברי הכנסת של המפלגה בראשות השר בן גביר יעזבו את הקואליציה.

גורמי ביטחון הזהירו היום כי "משך המתנה של שלושה שבועות או חודש, תגרום פגיעה מסוימת ביכולת של צה"ל לשוב ולתמרן בתוך הרצועה וכי המומנטום שהוא צבר עד כה, הולך ומתמסמס".

מקור המקורב לארגון הטרור חמאס טוען כי בכירים בארגון הודיעו כי הם מוכנים להאריך בארבעה ימים נוספים את הפסקת הפוגה בעזה שגרמה להחלפת בני ערובה ישראלים לאסירים פלסטינים וסיוע הומניטרי שנכנס לרצועה. הפסקת האש הראשונית בת ארבעה ימים כבר הוארכה ביומיים.

בתוך כך, מקור ישראלי אמר שבישראל מצפים לעוד שלושה ימים לפחות של שחרור חטופים, וקיים רצון למצות עד הסוף את שחרורם של כל הנשים והילדים - זאת עוד בטרם יעברו לקטגוריות הבאות עליהן הסכימו אתמול בקטר.

המקור שדבריו הובאו ב"חדשות 12" אף ציין שמדובר בהפסקת אש זמנית ושבשום מצב לא דנו על הפסקת אש קבועה.

יוסי פוקס חמאס בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ' מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד