כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המצוד הסתיים

בן משפחתו של המחבל המפורסם: חוסל מפקד "גדוד ג'נין"

מוחמד זביידי, אחיו של המחבל המפורסם זכריה זביידי, חוסל בפעילות כוחות הביטחון בג'נין | מוחמד היה נחשב למפקד "גדוד ג'נין" המזוהה עם ארגון הג'יהאד האסלאמי ועמד מאחורי פיגועים רבים נגד ישראלים | אחיו זכריה התפרסם לאחר שלפני כשנתיים נמלט מבית הכלא גלבוע ונתפס

ארכיון
ארכיון צילום: נאסר אישתיה, פלאש 90

צה"ל חיסל את מוחמד זביידי, מפקד "גדוד ג'נין". זביידי חוסל בפעילות צה"ל וימ"מ במחנה הפליטים בעיר. בחילופי האש נהרגו מספר מחבלים נוספים.

מוחמד הוא אחיו של זכריה זביידי, לשעבר מפקד גדודי חללי אל-אקצא של הפת"ח בג'נין. זכריה התפרסם לאחר שלפני כשנתיים נמלט מבית הכלא גלבוע יחד עם עוד חמישה מחבלים נוספים באמצעות מנהרה שחפרו. חמישה ימים לאחר מכן נתפס באזור כפר תבור.

לפי צה"ל והשב"כ, זביידי חוסל עם בכיר נוסף בתום מבצע לסיכול טרור במחנה הפליטים, בפיקודה של חטיבת המילואים 646, יחידת דובדבן במילואים, לוחמי הימ"מ, הנדסה ומג"ב, בהכוונה מודיעינית של שב"כ וצה"ל. זביידי, כל לפי הצבא, פעיל גא"פ בכיר, מהמחבלים המרכזיים במחנה הפליטים ג'נין, היה מעורב בפעילות טרור נרחבת וביצע פיגועי ירי וכן קידם פיגועים נוספים במתווים שונים.

כלי הנשק שנתפסו

בין היתר היה מעורב בפיגוע הירי בצומת חרמש ב-30/05/2023 בו נהרג מאיר תמרי ז"ל, ובפיגוע ירי נוסף בגזרה ב-13/05/2023 בו נפצעו אזרח וארבעה חיילי צה"ל. זביידי הופלל בחקירות כמעורב בציר אספקת רכבים לפיגועים ובשילוח מחבלים.

לוחמי הימ"מ כיתרו את המבנה בו הסתגר זביידי יחד עם מחבלים נוספים וירו לעבר המבנה. לאחר סריקות במבנה אותרו שני מחבלים שחוסלו - מוחמד זביידי וחוסאם חנון, ואיתם שלושה נשקי M-16 ומחסניות ששימשו אותם.

כמו כן, במהלך המבצע נעצרו 17 מבוקשים ובסריקות אחר אמצעי לחימה איתרו הכוחות והחרימו שבעה נשקים, מטענים מאולתרים, תחמושת וציוד צבאי. אחד הנשקים אותר על חמוש לאחר שנתפס והוסגר לכוחות. במהלך הפעילות התפתחו חילופי אש והושלכו מטענים לעבר הכוחות אשר ירו במחבלים ופגעו בהם.

במהלך הלילה כלי טיס של צה"ל תקף חוליית מחבלים חמושה שזוהתה במרחב וסיכנה את כוחותינו. כמו כן, במהלך המבצע הלוחמים איתרו והשמידו פיר תת קרקעי ומחרטה לייצור אמצעי לחימה.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 2,000 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,100 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

 

ג'נין חיסול מחבל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד