כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
נזק כלכלי כבד

חברת צים בהודעה: "לאור המצב הביטחוני אנו מסיטים את הספינות שלנו"

חברת צים הודיעה כי לאור המצב הביטחוני בים הערבי ובים האדום בכל הנוגע לחטיפת ספינות ישראליות, הם מסיטים את הספינות מתעלת סואץ | הדבר יגרום לעיכוב של כמעט 30 יום בהגעה של משלוחים ומכולות לישראל

ספינה. אילוסטרציה
ספינה. אילוסטרציה

בחברת הספנות צים הודיעו כי "בשל המצב בים הערבי ובים האדום, אנו נוקטים אמצעי זהירות ונסיט את הספינות שלנו מתעלת סואץ". המשמעות לכך היא שעלולים לחול עיכובים בהגעת משלוחים לישראל. מסתבר כי הפעולות של המורדים החות'ים גורמות לספינות ישראליות לשנות נתיבים ויש לזה השלכות גדולות על קצב הגעת סחורות.

בהודעה שנשלחה ללקוחות נכתב כי "שירות ZMP ימשיך לשרת את כל הנמלים המזרחיים והישראלים שלו. הפעולות לנמלים אלו וממנו יימשכו תוך יישום ההתייחסות הגבוהה ביותר פרוטוקולי בטיחות החיוניים לשמירה על האינטרסים של כל מחזיקי העניין".

עוד נאמר: "לאור האיום למעבר בטוח של הסחר העולמי בים ערב ובים האדום, צים נוקטת אמצעים פרואקטיביים זמניים כדי להבטיח את בטיחות הצוותים, כלי השיט והמטען של הלקוחות שלה, כתוצאה משינוי המסלול, ייתכנו עיכובים העלולים להגיע ל-18 ימים באספקת המשלוחים לישראל".

כזכור, המורדים החות'ים מאיימים על ישראל בגלל ההפצצות העזות בעזה. החות'ים שלחו טילים ורחפני נפץ מתימן אל עבר ישראל, ואיימו להשתלט על ספינות בים האדום, מה שמאיים על בטיחות הספינות הנושאות מטען ומשלוחים לעבר ישראל. ספינה אחת בבעלות ישראלית עקיפה נחטפה לתימן, ועליה צוות זר בלבד.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד