כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"הגיעה העת לשנות קונספציה"

ועדת החוץ והביטחון קיימה דיון בהשתתפות שר האוצר

ועדת החוץ והביטחון קיימה דיון בהשתתפות שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. אדלשטיין: "הגיעה העת לשנות קונספציה ולהפסיק להתייחס לכספים שהמדינה מקדישה לטובת המלחמה והטיפול בעורף כאל הוצאה"

ועדת החוץ והביטחון קיימה דיון בהשתתפות שר האוצר
הדיון בוועדת חוץ וביטחון צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ יולי אדלשטיין, קיימה היום (רביעי) דיון וקיבלה סקירה נרחבת מפי שר האוצר, בצלאל סמוטריץ.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין אמר: "הגיעה העת לשנות קונספציה ולהפסיק להתייחס לכספים שהמדינה מקדישה לטובת המלחמה והטיפול בעורף כאל הוצאה. כל שקל שילך לשיקום העורף בדגש על הדרום והצפון - השקעה שתניב רווח בעתיד. כל שקל שיושקע בניצחון הצבאי - יניב לנו תשואה ביום שאחרי. מדינת ישראל תימדד בתוצאות המלחמה. רק אם נרכיע בצורה חדה וברורה, נוכל לשקם את תפיסת העולם כלפינו ככלל וכלפי הכלכלה שלנו בפרט".

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' אמר: "היה לי חשוב לבוא לוועדת חוץ וביטחון ולהציג את המדיניות המרחיבה בה אני וממשלת ישראל נוקטים מרגע פרוץ המלחמה. כמו כן, הסכמתי עם חברי הוועדה על הצורך להדק את התיאום ושיתוף הפעולה בין הפן הבטחוני לפן הכלכלי במיוחד בעת הזו.

תיקון תקציב המדינה לשנת 2023 כולל 17 מיליארד ש״ח לצורכי הלחימה ו-13.3 מיליארד ש״ח לצרכים האזרחיים. אנחנו נמצאים בסוף השנה הקלנדרית והיה חשוב לנו לשמור על רציפות תפקודית של המשק, כמובן לצד מתווה הפיצויים הנרחב שכבר עבר את אישור הכנסת. בשנת 2024 נצטרך לבצע קיצוצים נרחבים לצד הגדלת תקציב הביטחון באופן משמעותי. אנחנו ערוכים כדי לתמוך את כל הצרכים המלחמתיים והאזרחיים באחריות הנדרשת", אמר.

יולי אדלשטיין ועדת חוץ וביטחון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד