כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
נתניהו התקשר לחזק

בן משפחת ביבס: "הם ידעו את מי לחטוף"

עיני מדינת ישראל נשואות אל שחרורו או לכל הפחות לבדל של מידע על מצבו של הפעוט כפיר ביבס בן העשרה חודשים שהפך לסמל המלחמה כצעיר שבחטופים. קרוב משפחתו טוען כי "הסיטואציה הייתה מבוימת ומצולמת במטרה לקחת דווקא את הילדים האלה ולהפוך אותם לכוכבים" | נתניהו שוחח עם בני המשפחה

בן משפחת ביבס: "הם ידעו את מי לחטוף"
כפיר ביבס צילום: באדיבות המשפחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (רביעי) עם בני משפחת ביבס, בעקבות הודעת חמאס, זאת בהמשך לפגישתם אמש בקריה בתל אביב. ראש הממשלה נתניהו אמר לבני המשפחה כי הנושא נבדק ע"י כלל גורמי הביטחון, וכל מידע יימסר להם. רה"מ נתניהו הבטיח שמדינת ישראל תעשה הכל להשבתם ארצה.

השיחה מגיעה ברקע הודעה מצמררת של ארגון הטרור חמאס מוקדם יותר היום שבה נטען כי בני משפחת ביבס נהרגו בתקיפת ישראלית עוד לפני שהחלה הפסקת האש ולכן הם לא נכללו בעסקה החזרת השבויים. בצה"ל הבהירו בתגובה כי האחריות היא על ארגון חמאס בלבד.

"צה"ל בוחן את מהימנות המידע"

"ארגון הטרור חמאס ממשיך לנהוג באופן אכזרי ולא אנושי", מסר דובר צה"ל. "נציגי צה"ל שוחחו עם בני משפחת ביבס, הודיעו להם על הפרסום ומלווים אותם בשעה זו. צה"ל בוחן את מהימנות המידע".

בצה"ל הוסיפו כי האחריות לבטחונם של כלל החטופות והחטופים ברצועת עזה מוטלת באופן מלא על ארגון הטרור חמאס. חמאס מסכן את החטופות והחטופים ובהם תשעה ילדים. חמאס נדרש להחזיר אותם מיידית לישראל.

"צה"ל יחד עם כלל הגופים ימשיך ללוות את משפחת ביבס, כמו גם את כל משפחות החטופות והחטופים. צה"ל פועל בכל האמצעים, המודיעיניים והמבצעיים, על מנת להשיב את החטופות והחטופים הביתה".

המשפחה מגיבה

מהמשפחה נמסר כי "משפחתנו מעודכנת בפרסום האחרון של חמאס. אנו ממתינים שהידיעה תאומת או בתקווה תופרך בהקדם על ידי גורמים צבאיים.

אנו מודים לעם ישראל על החיבוק החם אך מבקשים לשמור על פרטיותנו בשעה מורכבת זו".

בתוך כך, ג'ימי מילר, בן דודה של שירי ביבס שנחטפה עם ילדיה הקטנים בידי החמאס בהם כפיר בן העשרה חודשים, אומר מוקדם יותר היום בראיון לאלדד יניב ויסכה בינה ברדיו 'גלי ישראל': "מעריך שמלכתחילה הם ידעו את מי הם הולכים לחטוף, הסיטואציה הייתה מבוימת ומצולמת במטרה לקחת דווקא את הילדים האלה ולהפוך אותם לכוכבים שכל העולם ידבר עליהם ויהיה להם תג מחיר אחר".

"באשר לטענת החמאס כאילו הם בידי הג'יהאד", אומר קרוב מילר, "זה לא מעניין אותנו. האנשים בסרטון שחטפו אותם הם בוודאות אנשי חמאס ואנחנו דורשים שבעסקה הנרקמת הילדים האלה יכללו ברשימות. אחרת אין טעם לעשות שום דיל עם החמאס".

לשאלת המראיינת: "הצלב האדום לא דיבר איתכם?", השיב ג'ימי: "הצלב האדום זה ארגון שאין לו שום זכות קיום וצריך להעיף אותם מהארץ. אני קורא לכל רופא ששומע אותי, לא להתנדב יותר לארגון הזה - אחרי שהוא הפנה לנו כזה גב ברגע שאנחנו צריכים את העזרה הקטנה שלו".

חטופים חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד