ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
אור החיים

מתחמים חדשים, גילויים מרגשים: יריד הספרים החסידי יוצא לדרך

דווקא עכשיו, מתחזקים עם יסודות הברזל של החסידות: יריד ספרי החסידות הגדול בעולם עומד לפתוח את שעריו ברביעי הקרוב ולחשוף סודות טמירים ואוצרות היסטוריים • מתחמים מפתיעים יחשפו גנזים נדירים שמתגלים לראשונה, יסירו את הלוט מעל עשרות כותרים חדשים הרואים אור בבלעדיות, ויציגו אלפי ספרים מכל החצרות ממיטב המהדורות המפוארות • והמחירים? מהשְׁטֶעטל!

מתחמים חדשים, גילויים מרגשים: יריד הספרים החסידי יוצא לדרך
יריד הספרים הגדול צילום: יח"צ

זה קורה שוב, והפעם מפתיע יותר, מגוון יותר ומשתלם הרבה יותר: היכונו, יריד ספרי החסידות תשפ"ד של רשת ספרי אור החיים ו'צמאה' עומד להיפתח לקראת י"ט כסלו הקרוב, ולנטוע אתכם על ספסלי בתי המדרש העתיקים בכרכים היהודיים בערבות רוסיה הקפואה, בכפרי פולין החסידית הבוערת ובעיירות הונגריה השוקקות, עם עשרות אלפי ספרי חסידות חדשים וישנים ממיטב המהדורות המובחרות ומבחר ההוצאות המובילות - במחירים מטלטלים היישר מהשטעטל.

לחצו כאן למעבר ליריד הספרים>>>

היריד הגדול בעולם הספר היהודי מצטרף גם השנה למסורת קדושה ורבת שנים, עוד מימי הבטחתו הטמירה של מלך המשיח "לכשיפוצו מעיינותיך חוצה", הקושרת בקשר בל ינתק את גאולת ישראל והפצת ספרי החסידות לעולם כולו.

ארבעת הראשים שנפרדו מהנהר האדיר היוצא מעדן, בית מדרשו של מרנא אור שבעת הימים, איש אלוקים קדוש רבי ישראל בעל שם טוב זיע"א, נעשו ברבות השנים לנחשול. הם הלכו ושטפו את העולם היהודי כולו בטיפי הטוהר של אור החסידות, פיכו כמעיין המתגבר ואלפים מתקבצים כעדרים ושותים את מימיהם בצימאון.

מאז ימי הבעל שם טוב ושישים גיבוריו הקדושים, שהמשיכו את דרכו והפיצו את מעיינותיו, צמח ועלה עולם הספר החסידי, כשהוא מכה שורשים עמוקים ומפריח יבול עצום ופורה בכל מקצועות התורה.

היריד הענק שמושך אליו מדי שנה עשרות אלפי דורשים ומבקשים מכל קצוות הקשת היהודית, הופך את ההבטחה למציאות מרהיבה. כתף אל כתף רוכנים אל הספרים חסידים ותיקים ובני עדות המזרח. ירושלמים בחלאט מפוספס לצד חובשי כיפה סרוגה. אברכים חניכי ישיבות ליטא עם תמימים חב"דיים. מבטם עורג. הנפש כוספת. שואפים לדלות ולהשקות מאוצרות בארות המים החיים שהותירו בידינו רבותינו גדולי הדורות ומאורי החסידות.

הדרכים המובילות לירושלים מתמלאות בימי היריד ברבבות עולים נרגשים. זקנים ונערים, ישישים ובני תשחורת, נוהרים בהמוניהם אל עבר בנייני האומה, אל אשר אוותה וגם נכספה נפשם. רחבת האולמות, המשמשת בשגרה לאירועים נטולי משמעות, משחירה מאדם, והופכת בן רגע לבית מקדש מעט. עיני כולם נשואות בערגה אל המתחמים המרהיבים, ואל אלפי הספרים הקדושים שהם כה מחבבים. ריח הדפוס המשכר שנישא באוויר, מוסיף גם הוא לאווירת הכובד-ראש המורגשת היטב בינות למדפים העמוסים.

יריד ספרי החסידות, הנה זה מתחיל!

בית המדרש החסידי הגדול בעולם

בשיחה מרתקת ורוויית הפתעות וגילויים מעניק ר' יעקב ביבלה, מבעלי רשת ספרי אור החיים ומי שחתום על הפקת פרויקט היריד האגדי בשנים האחרונות, הצצה נדירה לכרך היהודי השוקק שחוזר בענק. ביבלה, הדמות המזוהה יותר מכל עם עולם הספר היהודי, הפך לפני כעשרים שנה את תחום הספרים מהיסוד. בראייה מרחיקת לכת הוא פרץ קדימה, הרים את הענף הישנוני והמאובק לגבהים, הציג סטנדרטים חדשים שנתפסים היום כמובנים מאליהם, ומאז מובילה רשת ספרי אור החיים בכל פרמטר אפשרי.

לחצו כאן למעבר ליריד הספרים>>>


הרב יעקב ביבלה

ואת כל הרזומה הארוך והמרשים הזה הוא רותם עבור היריד המפורסם. בענק, עם חשיבה יצירתית, עם ירידה לכל הפרטים הקטנים, והכי חשוב - תוך שמירה עיקשת על מחירים נמוכים דרמטית.

בימים אלה הוא סוגר קצוות אחרונים לקראת אחת ההפקות הגדולות, אם לא הגדולה ביותר, שיודע הציבור אוהב הספר בארץ. "את היריד העצום הזה", אומר ביבלה, "אני נוהג להגדיר במשפט קצר וקולע: בית המדרש החסידי הגדול בעולם. לדעתי, מדובר במקום עם הכי הרבה ספרי חסידות למטר...".

השנה נערך היריד בתקופה מאוד לא פשוטה. העם היושב בציון זקוק ומצפה לישועה, ורבים מיושבי הארץ נתונים בצרה ובשביה. אך לדידו של ביבלה זהו בדיוק הזמן להתחבר למקורות האמונה. "בתחילה הייתה התלבטות בנוגע לקיום היריד ולאופי שהוא יקבל", הוא חושף, "אך אני סבור שאין עיתוי מתאים מזה להמשיך את המסורת שלו בכל הכוח. דרך החסידות מושתתת על אמונה וביטחון בה'. ספרי החסידות רוויים כולם במאמרי התחזקות מעוררי לב, ומאירים כבר דורות את חשכת הגלויות לכל יהודי.

"זקנינו שרדו את התקופות הקשות ביותר לעם היהודי בעזרת 'וורט' מרומם מהרבי, אותו היו משננים שוב ושוב. תורת החסידות נותנת לנו את הכלים המדויקים והנפלאים ביותר לצלוח כל קושי ומשבר בחיים, וממלאת אותנו בכוח אמיתי להתמודד. יסודות הברזל האיתנים שמעניקים גדולי החסידות מסייעים לנו להתחזק ולהמשיך הלאה בכל הכוח".

ומה תאמר לחוששים?

"שאין ממה לחשוש", מרגיע ביבלה: "היריד מתקיים במקום בטוח, מרחב בנייני האומה, וקיבלנו את כל האישורים הנדרשים מפיקוד העורף. בעזרת ה' ניתן יהיה להגיע ולהתחזק כבכל שנה ללא כל דאגה. בהזדמנות זו אמסור תודה מיוחדת לעיריית ירושלים, ולראש העיר המאפשר את קיומו של היריד במסגרת אירועי צמאה".

מגלים אוצרות, חושפים גילויים

יריד ספרי החסידות מפתיע מדי שנה את רבבות המבקרים במבצעים בומבסטיים ובמתחמים ייחודיים. ספר לנו על ההפתעות הגדולות של תשפ"ד.

"לרגל היריד השנה הקמנו שני מתחמים חדשים שעומדים ליצור שיח בקהלי הדורשים והמבקשים", מפרט ביבלה את גולות הכותרת: "מתחם גילויים מהפכני שעומד לחשוף, לראשונה בעולם החסידות, את תורת הבעל שם טוב הקדוש בשלמותה (ראה מסגרת), ומתחם תפילה שהוקם ברוח התקופה ומכיל ספרים שיסייעו לנו להתרומם בתפילה ולהאיר את פירוש המילים מחדש. בימים אלו, כשכולנו שופכים לב כמים בתפילות ובתחנונים, נוכל להצטייד במיטב ספרי החסידות המקיפים את הנושא החשוב מכל היבטיו".

בנוסף, הורחב האולם המרכזי וכעת הוא מקיף את כל ספרי אבות החסידות. על הדוכנים עשרות אלפי ספרי חסידות ממיטב ההוצאות הנחשבות ומכל המהדורות המובילות. מחלקת ספרי תורת חב"ד הוגדלה, מדור חצרות החסידות עבר עיבוי משמעותי, ונוסף עוד המון חדש במחלקות ספרי הילדים, משחקי החסידות, הפרימיום ועוד, והכול במחירי רצפה ובהנחות מדהימות.

במקביל, מתחמי הענק המוכרים והפופולריים פרוסים גם הם על פני האולמות. ביניהם תוכלו למצוא את מתחם ההשקות הייחודי, בו ייחשפו מאות ספרים חדשים שיצאו זה עתה ממכבש הדפוס בהשקת בכורה בלעדית, ואת מתחם האאוטלט שמאפשר לרכוש מאות ספרי חסידות שתמיד חיפשתם במחירי חיסול אגדיים.

המחירים היסטוריים, ויובאו היישר מהשטעטל:

3 ספרים רק ב-100 ₪!

4 ספרים רק ב-100 ₪!

ועוד אינספור כותרים במחירים שלא נראו!

מוזמנים לנצל את ההזדמנות הנדירה, לממש את ההטבות חסרות התקדים והמבצעים המשתלמים, להעמיס עגלות ולמלא את מדפי ספרי החסידות בבית, בבתי המדרש ובהיכלי הישיבות.

"המלצה שלי", מסיים ביבלה: "הכינו רשימת ספרים ארוכה-ארוכה וצאו לסיבוב מרומם שיגביה אתכם טפח מעל הקרקע. מחכים לכם, לחיים!".

יריד ספרי החסידות תשפ"ד במחירים מהשטעטל. ממתינים לכם אלפי ספרים בזְלוֹטֶעס, המוני כותרים בגְרוּשְׁן ואינסוף כרכים בקוֹפִּיקֶעס!

גברים: חמישי י"ז בכסלו (30.11), מוצ"ש י"ט בכסלו (2.12) וראשון כ' בכסלו (3.12).

נשים: רביעי ט"ז בכסלו (29.11).

שעות פעילות היריד: רביעי מ-10:00 בבוקר עד 24:00 בלילה, חמישי וראשון מ-10:00 בבוקר עד 1:00 בלילה. מוצ"ש החל מ-20:00 עד 1:00 בלילה.

לחצו כאן למעבר ליריד הספרים>>>

חסידות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד