י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
חשש מסכסוך אזורי

ארה"ב: חישוב שגוי של ארה"ב ואיראן עלול להוביל למלחמה גדולה

מיליציות הנתמכות על ידי איראן פתחו במתקפות על בסיסי צבא ארה"ב במזרח התיכון, התקיפות מעוררות חששות אצל ארה"ב. התקיפות מגיעות בזמן שישראל תוקפת גם היא מיליציות הנתמכות על ידי איראן. ארה"ב חוששת מאד מהמצב הנפיץ  

ארה"ב: חישוב שגוי של ארה"ב ואיראן עלול להוביל למלחמה גדולה
מפת איראן, אילוסטרציה צילום: צילום מסך ערוץ 2000

לא וושינגטון ולא טהראן רוצות שהסכסוך ברצועת עזה יגרום למלחמה רחבה יותר באזור, כך אומרים גורמים רשמיים בשתי הבירות לעיתון ה'ניו יורק טיימס'.

אבל בשבעת השבועות מאז המתקפה על ישראל מצד חמאס ב-7 באוקטובר, מיליציות הנתמכות על ידי איראן תקפו יותר מ-70 פעם עם רקטות ומל"טים את כוחות ארה"ב בעיראק ובסוריה. הפנטגון, מצידו, הגיב בארבעה סבבים של תקיפות אוויריות, וחיסל 15 מחבלים, כך אמרו גורמים אמריקאים.

גורמי ביטחון חוששים מחישוב שגוי על רקע ההתקפות הללו, החשש מסכסוך אזורי שנתיים בלבד לאחר שארצות הברית סיימה 20 שנות מלחמה במזרח התיכון ובדרום אסיה.

עד כה, אף אחת ממתקפות התגמול של ארה"ב לא עוררה הסלמה, אפילו זו בשבוע שעבר בעיראק שחיסלה כמה חמושים של ארגון חיזבאללה העיראקי, מיליציה שנתמכת על ידי איראן. הפנטגון מסר כי ההתקפות נגד חיילי ארה"ב שככו לפחות זמנית האחרונה הייתה ב-23 בנובמבר, יום לפני שהחלה הפסקת אש במלחמה בעזה.

אבל סוכנויות הביון האמריקאיות ממשיכות לעקוב מקרוב אחר איראן כמו גם אחר קבוצות שהיא תומכת בהן, הכוללות את חיזבאללה בלבנון, החות'ים בתימן ומיליציות בעיראק ובסוריה.

ואלי נאסר, מומחה לאיראן ופרופסור לעניינים בינלאומיים ולימודי מזרח תיכון באוניברסיטת ג'ונס הופקינס אמר, כי איראן וחיזבאללה מאמינים שברגע שישראל תסיים עם חמאס, היא תפנה אליהם.

"אם ארה"ב לא נזהרת, עזה היא רק ההתחלה של משהו הרבה הרבה יותר גדול", אמר נאסר.

גורמי הגנה מאמינים כי איראן משתמשת במתקפות המיליציות כדי להזהיר את ארה"ב ממה שיקרה לחיילים ולאינטרסים האמריקאיים באזור אם ישראל תרחיב את המתקפה שלה על חיזבאללה או אם ישראל תתקוף את תוכנית הגרעין של איראן, כפי שקרה בעבר.

חמאס איראן ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד