א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מאז פיגועי הטרור של חמאס

כמעט מחצית מיהודי בריטניה שקלו לעזוב את בריטניה

כמעט מחצית מיהודי בריטניה שקלו לעזוב את בריטניה מאז פיגועי הטרור של חמאס. שישה מכל עשרה חוו תקריות אנטישמיות, כך עולה מסקר חדש. אחד מוקדי החרדה הם הפגנות פרו-פלסטיניות

כמעט מחצית מיהודי בריטניה שקלו לעזוב את בריטניה
ההפגנה הפרו-פלסטינית בלונדון צילום: צילום מסך

כמחצית מיהודי בריטניה שקלו לעזוב את בריטניה בעקבות עלייה בהסתה ובתקריות האנטישמיות מאז פיגועי הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, כך עולה מסקר חדש.

קרוב ל-70% מהיהודים בבריטניה אומרים שהם נוטים פחות להראות סימנים גלויים ליהדותם באקלים הנוכחי, כך לפי ארגון קמפיין נגד אנטישמיות.

אחד ממוקדי החרדה הן הפגנות פרו-פלסטיניות, כאשר 90 אחוז אמרו שהם יימנעו מלהיכנס לעיר אם תתקיים הפגנה גדולה.

שישה מתוך 10 יהודים חוו באופן אישי תקרית אנטישמית מאז 7 באוקטובר או מכירים מישהו שחווה, רק 16 אחוז מאמינים שהמשטרה מתייחסת לפשעי שנאה אנטישמיים כמו לצורות אחרות של פשעי שנאה.

גדעון פלטר, מנכ"ל ארגון קמפיין נגד אנטישמיות, אמר: "שבוע אחר שבוע, מרכז לונדון הפך לאזור מסוכן ליהודים. היינו עדים לפשע המוני, כולל האדרת טרור, תמיכה בארגוני טרור אסורים כמו חמאס, והסתה לשנאה נגד יהודים. האמת העצובה היא שיהודים לא מרגישים בטוחים בעיר הבירה שלנו".

"עכשיו יש לנו גם נתונים אמפיריים שגם מוכיחים שזה המצב, כשתשעים אחוז מהיהודים אומרים שהם נמנעים מאזורים עירוניים כשההפגנות האלה מתקיימות. הדרך היחידה לשנות את זה היא לאכוף את החוק, כפי שאנחנו דורשים כבר שבועות" אמר.

 

 

חמאס אנטישמיות בריטניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד