כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אתרים אסטרטגיים בדרום

כך בוחנת איראן את נקודות התורפה של ישראל

"התקיפות השונות של החות'ים נובעות גם מהרצון לבצע ניסוי מבצעי של אמל"ח איראני חדש וכן סקירת אמצעי הנגד של צה"ל כנגד אמל"ח ארוך טווח איראני, מעקב אחר טקטיקות הגנה, ולימוד נקודות תורפה של מערכות ההגנה של מדינת ישראל"

כך בוחנת איראן את נקודות התורפה של ישראל
הדמיית הטיל האיראני צילום: סוכנות הידיעות תסנים

ד"ר יהושע קליסקי, חוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) מסביר כי התקיפות המורדים החות'ים לעבר ישראל בתקופת המלחמה בעזה נובעת מהרצון של ציר ההתנגדות לבחון את נקודת התורפה בהגנה האווירית של ישראל.

הוא כותב: במלחמת "חרבות ברזל" המתנהלת בין ישראל לארגון החמאס תורם את חלקו למאבק נגד ישראל גם ארגון הטרור של המורדים החות'ים מתימן.

ארגון זה, שהוא שלוח של איראן, מנהל לחימה במימון איראני נגד קואליציה בהנהגה סעודית זה 8 שנים. החות'ים מצוידים, בנוסף לאידאולוגיה של שנאת ארה"ב והיהודים, גם במיטב נשק הטרור: טילים בליסטיים לטווח בינוני וארוך, טילי שיוט, טילי ים-ים, כטבמ"ים תוקפים ומתאבדים וצי של רחפנים. לחות'ים אף יש יכולות מוכחות ומיומנויות תיפעול של כלים בלתי מאוישים לשם ביצוע תקיפות קטלניות כפי שהוכיחו התקיפות של מתקני הנפט בסעודיה (2019,2021) ובאבו-דאבי (2022).

ארסנל זה מאפשר לבצע תקיפות ארוכות טווח נגד אתרים אסטרטגיים בדרום ישראל ע"י שימוש בטילים בליסטיים ובכטבמ"ים, וזאת בהינתן תנאים שייראו לחות'ים כהזדמנות למימוש מחויבותם לאיראן או לעניין הפלסטיני וכחלק מהמאבק הרב-זירתי של הציר השיעי כנגד ישראל.

הטילים הבליסטיים של החות'ים הם טילים איראניים בעלי טווח של 2,000-1,600 ק"מ. מדובר בטיל האיראני המתקדם "שיהאב 3" המגיע לטווח של 2,000 ק"מ או בגירסאות אחרות של השיהאב כגון הטיל "בורקאן 3" לטווח של 1,200 ק"מ בערך. טילי השיוט מדגמי "סומאר" על גירסאותיהם השונות הינם בעלי טווח של 2,000 ק"מ ויכולת נשיאת רש"ק בן 500 ק"ג. טיל שיוט נוסף בעל טווח קצר יותר הוא "קודס-2" וידוע כי נעשים מאמצים לשדרג את טווח הפעולה ויכולת הנשיאה שלו. כטב"ם התקיפה "סאמאד 4" בעל טווח 2,500-2,000 ק"מ ורש"ק של 45 ק"ג חומר נפץ משלים את הארסנל האווירי של החות'ים. האיום הימי של החות'ים הינו איום מוכח ונובע בעיקרו מטילי ים-ים C-801 ו-C-802 ומכוחות קומנדו מיומנים.

אני סבור כי התקיפות השונות של החות'ים נובעות גם מהרצון לבצע ניסוי מבצעי של אמל"ח איראני חדש וכן סקירת אמצעי הנגד של צה"ל כנגד אמל"ח ארוך טווח איראני, מעקב אחר טקטיקות הגנה, ולימוד נקודות תורפה של מערכות ההגנה של מדינת ישראל. לשמחתנו, מערכות היירוט של צה"ל פועלות ביעילות מרשימה ביותר בתנאים מבצעיים מורכבים.

איראן מלחמת חרבות ברזל יירוט טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד