י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
המתין במטוס

מבוכה מדינית: נשיא גרמניה "התייבש" חצי שעה בקטר

אירוע מוזר התרחש אתמול בנמל התעופה בדוחה, בירת קטאר, שם נחת נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר. בניגוד לנוהל אף גורם רשמי בממשלת קטר לא הגיע לקבל את פניו של הנשיא הגרמני, והוא נאלץ לחכות במטוס הרשמי שלו קרוב לחצי שעה

מבוכה מדינית: נשיא גרמניה "התייבש" חצי שעה בקטר
נשיא גרמניה ממתין חצי שעה צילום: צילום מסך

אירוע מפתיע התרחש אתמול בנמל התעופה בדוחה, בירת קטאר, שם נחת נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר. בניגוד לנוהג בקבלות פנים מדיניות, אך אף גורם רשמי בממשלת קטאר לא הגיע לקבל את פניו של הנשיא הגרמני, והוא נאלץ לחכות במטוס הרשמי שלו קרוב לחצי שעה.

וולטר פרנק שטיינמאייר חיכה חצי שעב בפתח המטוס בנמל התעופה בדוחה. שר במשרד החוץ הקטרי הגיע וקיבל את פניו כפי שנהוג בנחיתת מנהיגים זרים. הוא נראה ממתין בזרועות שלובות ומביע חוסר שביעות רצון, בברלין תהו על משמעות האירוע.

תיעוד שפורסם מהאירוע החריג בבירה הקטרית מראה את שטיינמאייר עומד בדלת המטוס בראש גרם המדרגות שהוצמד אליו – וממתין לקבלת הפנים שלא הגיעה. בתיעוד הוא נראה עומד בפתח המטוס בידיים שלובות. רק לאחר קרוב ל-30 דקות הגיע סולטן אל-מורייח'י, שר במשרד החוץ של קטר, שקיבל את פניו של שטיינמאייר.

תיעוד שפורסם מהאירוע מראה את שטיינמאייר עומד בדלת המטוס בראש גרם המדרגות שהוצמד אליו ופשוט ממתין לקבלת הפנים שלא הגיעה. הוא נראה עומד בפתח המטוס בידיים שלובות. רק לאחר קרוב ל-30 דקות הגיע סולטן אל-מורייח'י, שר במשרד החוץ של קטר, שקיבל את פניו של שטיינמאייר.

בגרמניה דווח כי הסיבה לעיכוב בקבלת הפנים לא ברורה. לא ברור אם נפלה טעות בתכנון הזמנים של משרד החוץ הקטרי, או שמדובר בניסיון "לצנן" את האירוע מול הגרמנים.

 

 

 

 

גרמניה קטאר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד