ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
בראשות גדולי ישראל

תיעוד: המונים ליוו את הדיין הבכיר שנרצח בכניסה לירושלים

במסע הלוויה גדול ליוו בירושלים את הדיין הגאון רבי אלימלך וסרמן הי"ד, שנרצח בפיגוע הירי הבוקר בכניסה לירושלים. האדמו"ר מבעלזא יצא ללוות והראש"ל הגר"י יוסף ספד לו נרגשות. "בכל דבר ודבר היה פוסק אליבא דהלכתא, הדיינים הפסידו היום את אחד הדיינים הבכירים שלהם"

תיעוד: המונים ליוו את הדיין הבכיר שנרצח בכניסה לירושלים
הלווית הדיין הרב וסרמן הי"ד צילום: דוד ארזני

בירושלים ליוו למנוחות את הדיין הגאון החסיד רבי אלימלך וסרמן הי"ד דיין בבית הדין הרבני באשדוד שנרצח בדם קר הבוקר (חמישי) בפיגוע הירי שאירע בכניסה לירושלים - והוא בן 73.

דבר רציחתו פשט כאש בשדה קוצים ורבים ממכריו הרבים מיאנו לעכל את הבשורה הקשה. רק אתמול הוא עוד ישב על מדין ופסק פסקים. רבים ממקרי הגירושין בציבור החרדי עברו תחת ידו ביושבו בבית הדין.  

מסע הלוויה החל בביתו של חמיו עמוד החסד בדורנו הגאון הצדיק רבי אשר פריינד זצ"ל ברחוב דון יוסף הנשיא שם נפרדו ממנו בני המשפחה, לאחר מכן המשיכה מסע הלוויה לבית המדרש הגדול בקרית בעלזא שם יצא האדמו"ר מבעלזא ללוות את המנוח בדרכו האחרונה וכן הרבנים הראשיים הראש"ל הגר"י יוסף והרב הראשי הגר"ד לאו.  

נשיא בית הדין הגדול הרב הראשי לישראל הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף הספיד את הדיין: "מערכת בתי הדין הפסידה היום דיין חשוב, המנוח היה יושב בבית הדין וכל הדיינים הצעירים היו נהנים מהמנוח בעצה ותושיה, יש לו את המתינות, בכל דבר ודבר היה פוסק אליבא דהלכתא, הדיינים הפסידו היום את אחד הדיינים הבכירים שלהם".

"הקב"ה ינחם את המשפחה החשובה, שלא יוסיפו לדאבה עוד ומחה השם אלוקים דמעה מעל כל פנים ונזכה לתחיית המתים ולגאולה שלמה".

לאחר מכן נטמן בהר המנוחות בחלקה שרכש חמיו בחי חיותו.

חסידות בעלזא הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד