כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סופ"ש מתוח

דריכות לקראת הפעימה השביעית | הערכות: האש תחודש בשבת

כחלק מהשחרור היומי יועברו מידי החמאס אח ואחות בדואים שנחטפו ב-7 באוקטובר | בנוסף אליהם ישוחררו שתי נשים וגם שלוש גופות של חטופים שנרצחו | מגעים מתנהלים כל העת במטרה להביא להארכת הפסקת האש ואם לא - הלחימה תתחדש במלוא עוזה בשבת

דריכות לקראת הפעימה השביעית | הערכות: האש תחודש בשבת
פעילות קרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

דריכות בקרב הצמרת הביטחונית לקראת הפעימה השביעית, שצפויה לצאת לדרך בשעות הקרובות. תחילה עלה חשש כי החמאס מתכוון להפר את ההסכמים ולא לשחרר 10 חטופים כפי שסוכם, ולשחרר רק 8 יחד עם מספר גופות. החשש עלה לאחר שאמש שוחררו שתי אזרחיות בעלות אזרחות כפולה, ישראלית - רוסית וכוונת חמאס הייתה לכלול את שחרור, שנעשה כמחווה למשטרו של פוטין, במנין החטופים של היום.

אלא שהחשש התבדה לאחר שבחמאס הודיעו כי הם ישחררו היום עשרה חטופים כפי שהיה בימים האחרונים. כמו כן ברשימה צפויות להיכלל גם שש נשים, שתיים מתוכן בעלות אזרחות רוסית יחד עם שלוש גופות של חטופים.

בין החטופים שצפויים להשתחרר היום נמצאים שני האחים עאישה (17) ובלאל (18) אל-זיאדנה. דהאם אל-זיאדנה, תושבי הפזורה. קרוב משפחתם של החטופים, סיפר ל-Ynet כי "אחרי שראינו את רשימת המשוחררים קיבלנו שיחות מצה"ל וגורמים ביטחוניים והודיעו לנו סופית שעאישה ואחיה בלאל ישוחררו. זה משמח, אבל השמחה תישאר חסרה כל עוד לא משחררים את כל החטופים. אנחנו רוצים לראות את כולם בחיק המשפחה. עוד אין לנו מידע מה לגבי האחרים, וזה מדאיג אותנו מאוד".

במקביל, ההערכה בקרב הגורמים המדיניים היא שהפעימה הבאה שצפויה לצאת לדרך מחר, תהיה גם הפעימה האחרונה, ולאחריה, בשבת בבוקר, האש תחודש. במקביל מתנהלים מגעים כל העת במטה להביא להארכת ההפוגה ההומניטרית.

ראש הממשלה נתניהו נפגש היום עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, שהגיע אתמול בלילה לביקור בישראל. בתום הפגישה הוא אמר לו: "ברצוני להביע את הערכתנו על תמיכתם מראשית הדרך - לנשיא, לך אישית ולפמליה שלך - במלחמה לחיסול חמאס ובהבטחת שחרור החטופים שלנו. וכמובן, אני רוצה לדבר איתך על השלב הבא".

 

מלחמת חרבות ברזל חטופים הפסקת אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד