י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
עדכונים שוטפים

הפעימה השביעית: 8 חטופים שוחררו משבי חמאס | אלו השמות

מייה שם ועמית סוסנה שוחררו היום משבי חמאס במסגרת הפעימה השביעית של שחרור החטופים | בישראל נערכו לקבל 8 חטופים נוספים כפי שסוכם, אולם חמאס שחרר רק 6 | ישראל איימה הבוקר לחדש את הלחימה | בישראל מעריכים: המלחמה צפויה להתחדש בקרוב, ייתכן שבסופ"ש

הפעימה השביעית: 8 חטופים שוחררו משבי חמאס | אלו השמות
שחרור חטופים צילום: פלאש 90

הפעימה השביעית של השבת החטופים יצאה לדרך: אחרי שחמאס שחרר הערב (חמישי) שתי חטופות ישראליות בעלות אזרחות רוסית, ששה חטופים נוספים שוחררו סמוך לחצות ליל, זאת בניגוד לסיכומים המוקדמים בין הצדדים על שחרור שמונה חטופים נוספים ובסך הכל עשרה חטופים ליום. 

הלילה, נזכיר, התכנס קבינט המלחמה לדיון דרמטי, בזמן שבחמאס נמנעו מלהעביר רשימת חטופים שתספק את ישראל. גורמים מדיניים בכירים איימו כי אם הארגון לא ימסור רשימה עד השעה 07:00 בבוקר, ישראל תפתח בשלב השני של התמרון הקרקעי ותנחית מהלומה בעזה. דקות לפני שעת הדד-ליין, העביר הארגון את רשימת החטופים. כעת מנסות קטאר ומצרים להאריך את ההפוגה בימים נוספים, אך לא ברור אם חמאס יכול לעמוד בדרישות ולשחרר עשרה חטופים נוספים בכל יום. בישראל מעריכים כי מחר תהיה הפעימה האחרונה וכבר בסוף השבוע תתחדש המלחמה.

שמונת החטופים ששוחררו הערב בפעימה השביעית

נילי מרגלית, בת 41

נילי, אחות טיפול נמרץ ילדים בסורוקה, נחטפה מביתה בקיבוץ ניר עוז. במשך שבועות היא הוגדרה נעדרת, וכשיוכבד ליפשיץ שוחררה מהשבי, היא סיפרה שנילי בחיים ומטפלת בפצועים שנחטפו. 

אילנה גריצבסקי, בת 30

אילנה נחטפה מקיבוץ ניר עוז יחד עם בן זוגה מתן צנגאוקר. היא עלתה לישראל ממקסיקו לפני 14 שנים, ובעקבותיה עלו גם הוריה ואחותה.

שני גורן, בת 29

שני נחטפה מקיבוץ ניר עוז - שבו היא עובדת עם ילדים במסגרת חינוכית. איתן יהלומי בן ה-12 שחזר מהשבי סיפר שהיא דאגה לו בזמן שהיו חטופים ונתנה לו מהאוכל שלה.

מייה שם, בת 21

מייה נחטפה מהמסיבה ברעים כשהיא פצועה בידה. ב-16 באוקטובר חמאס פרסם סרטון שבו היא נראית חבושה בידה הימנית, וכביכול מקבלת טיפול רפואי.

ספיר כהן, בת 29

ספיר היא בת זוגו של סשה טרופנוב, שאימו ילנה טרפונוב וסבתו אירנה טטי השתחררו אמש. ספיר וסשה גרו יחד בתל אביב, ובאו לבקר את משפחתו של סשה בקיבוץ לחג.

עמית סוסנה, בת 40

עמית נחטפה מביתה בקיבוץ כפר עזה ב-7 באוקטובר. במשך 3 שבועות היא הוגדרה נעדרת עד שמשפחתה קיבלה את ההודעה על חטיפתה.

עאישה (17) ובילאל (19) אלזיאדנה

האחים מרהט היו בחולית יחד עם אביהם יוסף ואחיהם חמזה ב-7 באוקטובר. אביהם ואחיהם הגדול נשארו בשבי חמאס. 

עדכונים שוטפים:

05:47 - דובר צה"ל: ראשוני: הופעלה התרעה בעוטף עזה. הפרטים בבדיקה.

05:42 - צבע אדום נשמע כעת ביישובים: מכללת ספיר, ניר עם, שדרות, איבים, גבים. לראשונה מאז נכנסה הפסקת האש לתוקף לפני שבוע בשעה 07:00.

23:46 - משרד הבריאות: בשש היממות הקודמות הגיעו לבתי החולים 97 חטופים, מתוכם 73 ישראלים ו-24 אזרחים זרים. בין הישראלים – 36 ילדים, 36 נשים וגבר אחד. 

23:44 - נשארו בעזה שני ילדים בלבד שכל המדינה מכירה, כפיר ואריאל ביבס שחמאס טוען כי נהרגו בהתקפה של צה"ל. כל הילדים עד גיל 19 מלבדם - חזרו לישראל במהלך השבוע האחרון.

23:40 - יחידה מובחרת של צה״ל וכוח של השב"כ מלווים כעת בשטח ישראל את ששת החטופים והחטופות השבים ארצה. השבים ארצה ילוו לבסיס חצרים שם יעברו הערכה ראשונית של מצבם הרפואי. כוחותינו ילוו את השבים עד להגעתם לחיק משפחותיהם בבתי החולים.

23:35 - ארבע מיכליות סולר וארבע מיכליות גז בישול הועברו היום (חמישי, 30/11) ממצרים לארגוני סיוע הומניטאריים של האו"ם ברצועת עזה דרך מעבר רפיח, זאת באישור הדרג המדיני, במסגרת ההפוגה ומתווה שחרור החטופים שסוכמו עם ארה״ב בתיווך קטאר ומצרים. הדלקים וגז הבישול מיועדים להפעלת תשתיות הומניטאריות חיוניות ברצועת עזה.

במקביל, 200 משאיות סיוע הומניטארי הועברו לארגוני סיוע בינלאומיים הפועלים ברצועת עזה, דרך מעבר רפיח, לאחר בידוק ביטחוני במעבר ניצנה. משאיות הסיוע ההומניטארי הכילו מזון, מים, ציוד למחסות ואספקה רפואית בלבד.

23:29 - עלה לארבעה מניין ההרוגים בפיגוע הבוקר בירושלים.

23:23 - תיעוד: שתיים מהחטופות שהגיעו הלילה למעבר רפיח לאחר שחרורן משבי חמאס.

23:19 - דובר צה"ל: לפני זמן קצר העבירו נציגי הצלב האדום שישה חטופים וחטופות ישראלים למצרים. החטופים השבים ארצה בשטח מצרים ובדרכם לנקודת המפגש עם כוחותינו בכרם שלום. נציגי מערכת הביטחון יאמתו את זהות החטופים השבים בנקודת המפגש. נציגי צה״ל מעדכנים את משפחותיהם באופן שוטף.

23:07 - דובר צה"ל: על פי המידע שנמסר מהצלב האדום שישה חטופות וחטופים ישראלים הועברו אליהם והם בדרכם לשטח ישראל.

22:58 - ירון אברהם ב'חדשות 12': החלה העברת החטופים לידי הצלב האדום.

22:11 - שר הביטחון בבור המבצעים של חיל האוויר: "עלינו להיות מוכנים למעבר מהיר ללחימה מלאה".

21:42 - במצרים מדווחים כי קהיר הצליחה להסיר את המכשולים שעמדו בפני יישום הפעימה השביעית של שחרור החטופים הישראלים והאסירים הפלסטינים. לפי הדיווחים, ישוחררו שישה חטופים ישראלים.

21:18 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה הערב: "הלב שלנו עם ירדן ביבס ועם כל המשפחה. אין אימות לטענות של חמאס בנוגע לגורל בני המשפחה שבשבי". על עסקות השחרור אמר דובר צה"ל: "גם מחר יש כללים - נשים וילדים - ובמתווה הזה צריך לעמוד".

21:01 - יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ נפגש הערב עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן בקריה בתל אביב וביקש להודות להנהגה האמריקנית כולה על המאמצים להשבת החטופים. גנץ הדגיש את הצורך להסיר את האיום של חמאס ושלטונו ברצועה.

20:58 - טרור פסיכולוגי: חמאס פרסם אות חיים מירדן ביבס - לאחר שטען שאשתו וילדיו נפגעו.

20:49 - דובר צה"ל: שוגר מיירט מוקדם יותר הערב בעקבות זיהוי חשוד בשמי מדינת ישראל בדרום הארץ. הופעלה התרעה בשטחים פתוחים בלבד בהתאם למדיניות. האירוע בבדיקה.

20:38 - המורדים החות'ים: ערוכים לחדש התקיפות נגד ישראל אם תחליט לחדש את המלחמה בעזה.

20:35 - למרכז הרפואי שיבא הגיעה במסוק אישה ששבה הערב לישראל וברגעים אלו היא פוגשת את בני משפחתה. היא התקבלה במתחם הייעודי שהוכן במיוחד עבור השבים והשבות, עם ציוד מותאם וצוות רב-תחומי, רגיש ומיומן. במתחם הייעודי הממוקם בביה״ח לילדים ע״ש אדמונד ולילי ספרא, היא תעבור בדיקה רפואית ראשונית על מנת להעריך את מצבה ואת אופן הטיפול הנדרש, במטרה להעניק טיפול רפואי מתאים.

20:27 - ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר במפקדת המודיעין והמו"מ להשבת החטופים: "אתם עושים עבודה מדהימה", אמר.

20:16 - אל המרכז הרפואי וולפסון הגיעה הערב שבה אחת, במסגרת הפעימה השביעית.

19:50 - שר הביטחון גלנט למזכיר המדינה בלינקן: "המחויבות שלנו לניצחון לא תלויה בזמן. נמשיך במלחמה הזו עד אשר ננצח בה, עד אשר נכריע את ארגון החמאס, נשלול את כל יכולותיו השלטוניות והצבאיות ונחזיר את כל החטופים".

19:35 - תיעוד: היירוט מעל נתיבות | צילום: חדשות ביטחון שדה

19:23 - פיצוץ נשמע באזור נתיבות. נבדק אם בוצע יירוט.

19:00 - בני משפחתו של אביב אצילי ז"ל מקיבוץ ניר עוז קיבלו הודעה כי נרצח ב-7.10. אשתו, ליאת, שוחררה אמש משבי חמאס. "אביב היה מעמודי התווך של קהילת ניר עוז, וניהל את המוסך לציוד חקלאי בקיבוץ. צייר, רוכב אופניים, אוהב אדם ואדמה", אמרו בקיבוץ.

חטופים עזה חמאס צה"ל מלחמת חרבות ברזל עדכונים שוטפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד