ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"לא חושב שיש לכם חודשים"

הפערים הגדלים בין ישראל לארה"ב על המשך הלחימה

ארה"ב ממשיכה לנסות להשפיע על קצב הלחימה ובמילים אחרות מנסה אולי לסיים אותה כבר עכשיו. בקבינט המלחמה בהשתתפות בלינקן התגלו הפערים הגדולים בין הצדדים | נתניהו, גלנט והלוי הסבירו עד כמה המשך הלחימה נחוץ 

הפערים הגדלים בין ישראל לארה"ב על המשך הלחימה
השר בלינקן והממשלה צילום: לע"מ

פערים גדולים בין ישראל לארה"ב באשר להמשך הלחימה. שר הביטחון יואב גלנט אמר בדיון המשותף של קבינט המלחמה היום (חמישי) עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן כי "הפעולה לא תיקח שבועות אלא חודשים", בלינקן השיב: "אני לא חושב שיש לכם חודשים". גלנט המשיך ואמר: "זו מלחמה צודקת - לא משנה כמה זמן יקח". כך דיווחה מוריה אסרף וולברג ב'חדשות 13'.

שר החוץ האמריקני דיבר על הצורך להימנע מהזזת עזתים מבתיהם מדרום הרצועה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה להרגיע: "בצפון היינו צריכים להזיז הרבה יותר אנשים ממה שנצטרך להזיז בדרום הרצועה".

גם הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי הסביר לבלינקן כמה אנשים יצטרכו לעזוב את בתיהם בהמשך הפעולה, בהשוואה לעזיבה בשלב הראשון של המלחמה.

שר החוץ האמריקני ביקש, שוב, להמנע מפגיעה בבלתי מעורבים ואמר כי מדובר ב"אינטרס של כל הצדדים", הרמטכ"ל הרצי הלוי השיב לו שישראל נמנעת לפעמים מתקיפת נכסים משמעותיים כי יש שם אזרחים.

בלינקן ביקש גם להגדיל משמעותית את הסיוע ההומניטרי לרצועה בתום ההפוגה, והעלה את סוגיית היום שאחרי, כאשר הוא אומר לנוכחים: הדרך הכי טובה להרוג רעיון זה להביא רעיון אחר מנגד.

אנתוני בלינקן מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית יואב גלנט בנימין נתניהו חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד