כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חרדת אלוקים

פוסק הדור בקריאת חירום רגעים ספורים לפני הפיגוע הבוקר

פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך עצר אחר חזרת הש"ץ דפק על השולחן וכולם השתתקו ואמר שזו עת צרה וכו' ואף אחד לא הבין מה רוצה עכשיו דווקא כשיש הפסקת אש, ואז הורה להגיד י"ג מידות ותקיעת שופר ולאחמ"כ המשיכו התפילה, ומיד לאחר מכן התברר הפיגוע הקשה בכניסה לירושלים. צפו

פוסק הדור בקריאת חירום רגעים ספורים לפני הפיגוע הבוקר
הגר"מ שטרנבוך צילום: Chaim Goldberg/Flash90

בעיצומה של תפילת שחרית הבוקר (חמישי) במעונו של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך, הורה פוסק הדור באורח מפתיע לתקוע בשופר ואמר למתפללים ואמר "אין צרה כמו בזמנינו, דם ישראל הפקר ביד צוררים, ולכן נתקע בשופר ונאמר י"ג מידות".

לפליאת הנוכחים שהתפלאו על ההוראה והדרשה המפתיעה דווקא בזמן 'הפסקת אש', נודע דקות ספורות לאחר מכן על פיגוע הירי הקשה בצומת הכניסה לעיר, ויהי לפלא.

הסיפור המלא מתרחש הבוקר כאשר פוסק הדור נושא דברים קצרים ומרטיטים במעונו, כאשר את דבריו הוא פותח בנימוק קצר על ענין התקיעה בזמני צרה: "לדעת הרמב"ם יש חובה לתקוע בעת צרה, וזהו גם מנהג ירושלים תמיד שהיו תוקעים בעת צרה".

עוד אמר בכאב: "אין צרה כמו בזמנינו שדם ישראל הפקר ביד צוררים והכל תלוי בתפילה ולכן בא יבוא השופר ויעורר כל אחד מאתנו ובעיקר לעורר למעלה מלאכי רחמים שיבקשו רחמים עלינו".

"אנחנו בצרה גדולה עד מאוד", הוסיף פוסק הדור. "כוונתם היא למחות שם ישראל מהעולם שלא יישאר יהודי בעולם והם עומדים על זה, ולאט לאט מראים את המטרה שלהם, ואנחנו ישנים ולא מבינים.

"לכן אנחנו תוקעים בשופר לקיים רצון הבורא לתקוע שופר כמנהג ירושלים".

"ואין בזה חשש בל תוסיף" הוסיף פוסק הדור בהתייחסו לפן ההלכתי, "אנחנו לא מתכוונים להוסיף על התורה. השי"ת ירחם, אנחנו מבקשים רחמים מלמטה והקב"ה יענה מלמעלה".

הנוכחים במקום הופתעו מדבריו אולם קיימו את מצוותו. "רק חצי שעה לאחר מכן, כשהסתיימה תפילת שחרית", סיפרו הנוכחים כי הבינו את כוונתו עת התבשרו על הפיגוע הקשה בכניסה לירושלים, שכמה מהנפגעים בו הם מתושבי שכונת הר נוף – המתגוררים בשכנות לפוסק הדור.

הרב משה שטרנבוך פיגוע ירי ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד