כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
רוצים הארכה נוספת של הפסקת האש

הבית הלבן: ארה"ב תתמוך בישראל כשהפעילות בעזה תתחדש

ארצות הברית תתמוך בישראל אם ישראל תחליט לחדש את המתקפה שלה בעזה. הבית הלבן הבהיר שארה"ב אמנם רוצה הארכה נוספת של הפסקת האש, אך ארה"ב ברגע שהלחימה תתחדש

הבית הלבן: ארה"ב תתמוך בישראל כשהפעילות בעזה תתחדש
הבית הלבן צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

ארצות הברית תתמוך בישראל צבאית "בכל פעם שירושלים תחליט לחדש את המתקפה שלה בעזה", כך אמר דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי.

"אנחנו ממשיכים להאמין שלישראל יש זכות ואחריות לרדוף אחרי חמאס. הם אמרו בצורה מאוד ברורה שכאשר ההפסקות האלה יסתיימו, הם מתכוונים לחזור לזה. כשהם מקבלים את ההחלטה, הם ימשיכו למצוא תמיכה מארה"ב מבחינת הכלים והיכולות, מערכות הנשק להם הם זקוקים, כמו גם העצות והפרספקטיבות שאנו יכולים להציע במונחים של לוחמה עירונית". אמר קירבי במהלך תדרוך לעיתונאים, כשהוא רומז שוב לחששות של ארה"ב בנוגע להגדלת מספר ההרוגים האזרחים הפלסטינים והצורך של צה"ל לפעול בצורה מחושבת יותר בדרום עזה.

"היינו מאוד עקביים וברורים עם עמיתינו הישראלים שאנחנו לא תומכים במעבר לדרום אלא אם הם יוודאו שהם מגנים על חיי אדם חפים מפשע, הרבה יותר אזרחים חפים מפשע נמצאים בדרום עזה מאשר היו לפני שבוע או שבועיים. מה שאנחנו דוחקים בישראל לעשות הוא לוודא שיש אמצעי בטיחות נוספים במקום לאזרחים", אומר קירבי וחזר על המסר שהודגש על ידי ממשל ביידן במהלך השבועות האחרונים.

קירבי הבהיר כי ארה"ב תומכת בהפסקה הומניטרית מתמשכת, שנמצאת בימים אלה ביומה השביעי. עם זאת, הוא אמר שארה"ב אינה תומכת בהפסקת אש קבועה, כזאת שתשאיר את חמאס כאיום על ישראל.

לשאלה האם ארה"ב מחשיבה את מתקפת הטרור הקטלנית של היום בירושלים כהפרה של הפסקת האש, קירבי אמר שזה לא הענין, "הירי הוא תזכורת לסוג האיום שישראל מתמודדת איתו".

חמאס ארצות הברית הבית הלבן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד