כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
צעק "לא לירות"

אסון: הגיבור שחיסל את המחבלים נורה ונהרג

מנין הקורבנות בפיגוע הירי בירושלים עולה לארבעה לאחר שמי שנטרל את שני המחבלים, יובל דורון קסטלמן ז"ל בן ה-38, נורה בשוגג על ידי חיילי צה"ל למרות שכרע על ברכיו וצעק "לא לירות". הוא נפצע אנושות, פונה לבית החולים והערב הלך לעולמו 

אסון: הגיבור שחיסל את המחבלים נורה ונהרג
יובל דורון קסטלמן ז"ל / זירת הפיגוע צילום: באדיבות המשפחה / חיים גולדברג, פלאש 90

עלה לארבעה מנין ההרוגים בפיגוע הירי הבוקר (חמישי) בתחנת האוטובוס שבכניסה לירושלים. יובל דורון קסטלמן ז"ל בן 38 לחייו שנטרל את המחבלים וסיים את האירוע לבדו שילם בחייו לאחר שנורה בשוגג בידי חיילי מילואים שחשדו בו כמחבל שלישי. בית החולים שערי צדק מסר הלילה כי לאחר שנאבקו על חייו במשך כל שעות היום, נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו.

משפחתו של יובל מספרת עליו: "יובל דורון קסטלמן, בן 38, ממבשרת ציון, עורך דין בנציבות שירות המדינה. יובל הבחין באירוע מצדו השני של הכביש בשעה שנסע לעבודה בקרית הממשלה. יובל עצר את רכבו בכדי לנטרל את המחבלים. השאיר משפחה וחברים. היום 1.12 יום ההולדת שלו (עברי ולועזי ביחד). שירת בעברו בכוחות הבטחון, תמיד היה גיבור והראשון לזנק להציל חיים, וכך עשה גם הפעם". יהי זכרו ברוך.

יובל דורון ז"ל.

לפי עדות של עד ראיה שראיין עיתונאי 'חדשות 13' יוסי אלי, "האזרח יצא מהרכב, ותוך 28 שניות סיים את האירוע. בגלל ירי לא פרופורציונלי, החיילים שהיו באזור, החלו לירות בו למרות שהוא מתחנן שלא יירו". אחד החיילים שירה חזר מהרצועה, לריענון. מציין אלי.

בתיעוד ניתן לראות אותו יורד על ברכיו, מרים ידיים וזועק לחיילים "לא לירות". הוא הובהל לבית החולים שערי צדק במצב אנוש, שם נאבקו הרופאים על חייו אולם בשעות הערב המאוחרות נקבע מותו.

בפיגוע שהחל בסביבות השעה 7:30 בבוקר, נרצחו הדיין הגאון רבי אלימלך וסרמן הי"ד בן ה-73, המחנכת מרת חנה איפרגן בת ה-67 הי"ד והנשואה הטריה מרת ליביה דיקמן בת ה-24 הי"ד. תחילה דווח על שלושה ממחבלים שחוסלו ע"י לוחמי מילואים של צה"ל. אום בהמשך התברר כי השלישי הינו האזרח שנטרל את שני המחבלים ונורה גם הוא.

חובש רפואת חירום במד"א משה חמד, שהגיע לזירת הפיגוע, סיפר: "הייתי בבית כששמעתי את קולות הירי ומיד הגעתי למקום. ראיתי מספר פצועים בזירה, חלקם שכבו וחלקם התהלכו. יחד עם הצוותים הגדולים של מד"א שהגיעו למקום ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו להם טיפול רפואי. לצערנו נאלצנו לקבוע את מותה של צעירה בת 24 ופינינו לבתי החולים בעיר 8 פצועים בדרגות פציעה שונות תוך המשך טיפול רפואי".

בצה"ל עדיין לא הגיבו לתקרית המצערת שבה היו מעורבים חיילי צה"ל.

 

פיגוע ירי ירושלים נרצחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד