כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תפר לעצמו את האצבע

העדויות הקשות נמשכות: היה לבד בשבי ואיבד 27% ממשקלו

על האזרחים התאילנדים נאסר להתראיין ככל הנראה כחלק מהעסקה בין ממשלת תאילנד לחמאס, אולם לצוות הרפואי שמטפל בהם בבית החולים אסף הרופא הם סיפרו קצת על הקשיים בשבי. אחד מהם סיפר שהזרת שלו כמעט נקטעה כשנחטף ותפר לעצמו עם חוט ומחט שקיבל בשבי

העדויות הקשות נמשכות: היה לבד בשבי ואיבד 27% ממשקלו
שחרור חטפים מידי חמאס צילום: תעמולת חמאס

קבוצה של 19 תאילנדים שנחטפו מיישובי עוטף עזה בשבעה באוקטובר שבו למולדתם בטיסת אל על, אחרי ששוחררו מן השבי במסגרת עסקת החטופים. ארבעה חטופים נוספים בעלי אזרחות תאילנדית שוחררו ביום רביעי מן השבי. עם הגעתם לישראל, שהו החטופים בבית החולים 'שמיר-אסף הרופא'.

מנהלת בית החולים ד"ר אסנת לבציון-קורח, סיפרה ל'כאן חדשות' כי בבית החולים הוקצה לחטופים בעלי האזרחות התאילנדית מתחם מיוחד. שניים עד שלושה מהם שהו בחדר מרווח עם פינוקים ומתנות שהרעיפו עליהם, שם התגוררו ולנו עם שחרורם מהשבי

ד"ר לבציון-קורח אמרה עוד: "בבית החולים נערכנו לקבל אותם, להתאים להם את האוכל שהם אוהבים והשירות הסוציאלי דאג באמצעות מתרגם לצד הריגשי. דאגנו לתת להם מעטפת, החזרנו להם את השליטה בגוף שלהם, לפני שרופא נגע בהם הוא ביקש רשות".

"דיברנו קצת עברית קצת אנגלית קצת פנטומימה, הרבה פינוקים", אמרה ורד שנער, מנהלת השירות הסוציאלי. "כשהזמנו אותם לאכול הם נשארו בחדרים ולא נגעו בבופה. זה חלק מהתרבות שלהם. רק אחרי שהכנו עבורם שולחן הם באו לאכול".

"היום מצבם יציב לאין ערוך בהשוואה ליום שבו הם הגיעו", אמרו לכאן חדשות ד"ר רונית זיידנשטיין, מנהלת המחלקה הפנימית בבית החולים וד"ר רונית קורן, סגנית מנהלת מחלקה פנימית. "רובם איבדו אחוז ניכר ממשקלם, אחד מהם שהיה לבד בשבי איבד 27% (ממשקל גופו). "הם היו שרויים בתנאים מאד קשים, הם איבדו משקל ומסת שריר. הם קיבלו פעם ביום קצת אורז ולחם ומים מלוחים לשתייה בצורה מדודה. חלק מהם גם לא קיבלו את זה, שלא לדבר על סבון שהם לא ראו".

"הם סיפרו, בין השאר, שהם היו חלק מהזמן כבולים עם הידיים מאחור ולא ידעו לומר היכן שהו וכי הועברו ממקום למקום. הם לא הוחזקו יחד", הוסיפה ד"ר לבציון-קורח. "הרגעים המרגשים במיוחד פה הם הרגעים שבהם אנחנו רואים את המפגשים בין המעסיקים שלהם שבאים לבקר אותם, שיחות הטלפון מרגשות ומחממות את הלב, החיבור שלהם לארץ למשפחות שהועסקו אצלם נוגעים ללב, המעסיקים מגיעים עם אוכל תאילנדי ומרעיפים עליהם אהבה. היינו צריכים להקפיד שיאכלו בהדרגה כדי שבריאותם לא תיפגע, עשינו להם שיחות מה מותר ומה אסור לאכול, הייתה להם דיאטנית שעקבה אחרי מצב בריאותם. הם אוהבים את ישראל ומוכנים לעזור בכל מידע שיש להם".

לקראת סוף המפגש הצביעה מנהלת בית החולים על אחד מהתאילנדים וסיפרה שהזרת שלו נפגעה בטבח בשבת השחורה והייתה במצב קשה, כמעט קטועה. לדבריה, כשלא טיפלו בו, החליט הפצוע לטפל בעצמו ותפר את האצבע בחוט ומחט שנתנו לו בשבי. הזרת זקוקה עדיין לטיפול. "חלק מהתאילנדים רצו מאד להישאר בארץ, אבל בינתיים הוחלט שהם נוסעים לתאילנד ואחר כך יוחזרו".

הם קיבלו את אותם מענקים כפי שקיבלו החטופים הישראלים. יצוין כי על התאילנדים נאסר להתראיין לתקשורת ככל הנראה כחלק מהעסקה של ממשלת תאילנד מול חמאס, ביקרו אותם נציגי ממשלת תאילנד, שר החוץ התאילנדי ושר החוץ אלי כהן.

תאילנד מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד