כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בצל שחרור החטופים

לראשונה מתחילת המלחמה: ההתאוששות של הליכוד ונתניהו

לאחר שחרור חלק מהחטופים: המחנה הממלכתי יורדת בשלושה מנדטים, בעוד הליכוד וישראל ביתנו מתחזקות בשני מנדטים כל אחת. בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, ממשיך גנץ להוביל בפער משמעותי על נתניהו

לראשונה מתחילת המלחמה: ההתאוששות של הליכוד ונתניהו
נתניהו עם שרי הליכוד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע העסקה לשחרור חלק מן החטופים, לראשונה מתחילת המלחמה המחנה הממלכתי יורדת בשלושה מנדטים לעומת השבוע שעבר, בעוד הליכוד וישראל ביתנו מתחזקות בשני מנדטים כל אחת מהן. כך עולה מסקר "מעריב", שנערך על ידי "לזר מחקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר ובשיתוף Panel4All.

מהסקר עולה כי יש עתיד מתחזקת במנדט, בעוד מרצ ורע"ם יורדות במנדט כל אחת מהן. בסיכום הכללי, עומדת הקואליציה הנוכחית על 43 מנדטים – עלייה של שני מנדטים לעומת הסקר הקודם.

גוש מפלגות האופוזיציה (77 מנדטים) נחלש בסקר הנוכחי בשני מנדטים לעומת הסקר הקודם, בעוד חד"ש־תע"ל נשארת עם 5 מנדטים.

בדומה לירידת המחנה הממלכתי, גם יו"ר המפלגה וחבר קבינט המלחמה בני גנץ יורד השבוע בשיעור של 3% בהתאמה לראשות הממשלה, בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו רושם עלייה מקבילה. עם זאת, גנץ ממשיך להוביל בפער משמעותי על פני נתניהו בהתאמה לראשות הממשלה – 49% לעומת 30%. 

מפילוח התוצאות עולה כי השינוי הבולט לטובת נתניהו הוא בקרב מצביעי ליכוד בבחירות 2022, כאשר 64% מהם רואים בו כמתאים לתפקיד, לעומת 56% בלבד בשבוע שעבר.

בתשובה לשאלה: אילו היו מתקיימות היום בחירות חדשות לכנסת, למי היית מצביע? השיבו הנסקרים: המחנה הממלכתי 40 מנדטים (43 בסקר הקודם), הליכוד 20 (18), יש עתיד 14 (13), ישראל ביתנו 10 (8), ש"ס 9 (9), יהדות התורה 7 (7), עוצמה יהודית 7 (7), מרצ 4 (5), חד"ש־תע"ל 5 (5), רע"ם 4 (5). גם בסקר הנוכחי, כמו בשבוע שעבר, הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' לא עוברת את אחוז החסימה (2.8%), כמו גם העבודה (1.6%) ובל"ד (1.2%).

בסקר השתתפו 603 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית עומדת על 3.7%.

הליכוד בנימין נתניהו בני גנץ מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד