י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"מניח תפילין כל בוקר"

כיכר החטופים: הוכנסו 136 ספרי תורה: "מניח תפילין כל בוקר. אני בוכה לבורא עולם"

משפחות החטופים נשאו תפילה בכיכר החטופים לשחרור החטופים עם 136 ספרי תורה בכיכר. אלי שתיווי, אבא של עידן שתיוי דרש מהממשלה: "צריך להפסיק לעבוד על בסיס החליל של סינוואר, צריך לעבוד על המתווה שמדינת ישראל תקבע אותו"

כיכר החטופים: הוכנסו 136 ספרי תורה: "מניח תפילין כל בוקר. אני בוכה לבורא עולם"
הכנסת ספר תורה בכיכר החטופים צילום: שרון בן פורת / ליאור שגב

ביום שישי בכיכר החטופים נשאו משפחות החטופים תפילה להחזרת כל החטופים והנעדרים משבי חמאס בעזה, באמצעות 136 ספרי תורה, כמניין החטופים הנמצאים כעת בעזה. האירוע נערך בהשתתפות הרב הראשי לישראל, ישראל מאיר לאו ושר הדתות מיכאל מלכיאלי. הרב הראשי לישראל נשא תפילה לשחרור החטופים וביצע תקיעה בשופר. הזמר ישי ריבוי נשא ביצע חלק משיריו למען המשפחות וביניהם 'שיר למעלות'.

השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי: "הוצאנו היום לרחובות העיר עשרות רבות של ספרי תורה, בשביל לזעוק את זעקת המשפחות. עם ישראל לא מוותר ומבקש מבורא עולם: החזר את כל הבנות והבנים שלנו הביתה. אסור לנו לוותר על אף אדם, אנחנו רוצים לחגוג ניצחון גדול שבו כולם נמצאים כאן, חזרה בבית".

הרב הראשי לישראל מאיר לאו, נשא תפילה לפדיון שבויים ושמירה על ביטחונם של חיילי צה"ל ואמר בנאומו: "מתפללים ומייחלים לקיים את ההתחייבות של הנביא אליהו 'ושבו בנים וגבולם'. חשוב לי להבהיר שמאורעות ה-7 לאוקטובר הם אינם שואה וזה לא קשור לשואה. לא היה לנו אז בית ולא היה לנו לאן לחזור ולא היה כמעט על מה לחלום. איש לא בא אז להציל אף יהודי. כולם נלחמו בנאצים, אבל הם לא נלחמו בשביל להציל יהודי אחד. היום יש לנו בית, מדינה, עוצמה ושליחים של בורא עולם. כולם פועלים למען מטרה אחת: להציל את האחים והאחיות שלנו מידי גורל אכזר שנעשה על ידי אנשים פראים אכזריים. מה חמאס רוצים מילדה בת 3 או מתינוק בן 10 חודשים. זה האויב שלכם?. כנגדו אתם יוצאים?. אנו מתפללים לבורא עולם, שהביחד הזה יהיה איתנו לאורך שנים. שנדע להיות מאוחדים. יש לנו רצון אחד לחיות יחד כעם ישראל".

אילן זכריה, דוד של עדן זכריה "האסון הזה פקד את כל המדינה. לא משנה מי היינו לפני ומאיזה מגזר אנחנו. זה חבט בנו חזק, בכדי שנבין שאחרי האירוע הזה, אסור לנו לחזור למה שהיה קודם. עלינו למצוא דרכים לדבר בכבוד ולמצוא דרכים לחיות ביחד בשלום. אני קורא למנהיגים שלנו לקחת אחריות לאומית. לכדו את המדינה שלנו, אל תתנו לנו חזור לימים של פילוג. במסיבה ברעים היו 4,000 צעירים שבאו לחגוג ולהינות עם החברים שלהם. הם קיבלו גושפנקה מהמדינה להיות שמה וגם הצבא היה מעודכן. המסיבה הזאתי גבתה מאיתנו 370 הרוגים ועוד עשרות חטופים. עדן הייתה ביניהם והיא הלכה לחגוג עם החברים שלה ולשמוח. סיום המתווה כפי שקרה היום בבוקר, הוא שבר גדול למשפחות. אנחנו דורשים מהמתווכים של קטאר ומצרים וגם מהחמאס שישבו וימצאו מתווה להגדלת כמות המשוחררים משבי חמאס. מתווה הנשים והילדים התחיל ולא נגמר. עדן הייתה קרובה מאוד להיות בחוץ. אנחנו רוצים את כולם. אנחנו רוצים מתווה גדול שיביא את כל החטופים שלנו הביתה. כחלק מההסכם ראש הממשלה דרש ביקור של הצלב האדום אצל החטופים, אלו שנפצעו, שנגררו, שנרמסו בדרך לעזה. אני דורש מהמדינה והמתווכים שידאגו לכך שיכנסו צוותים רפואיים. שידרשו ויתנו להם מה שצריך, בשביל להכניס טיפול רפואי לחטופים שיחזיקו מעמד עד שיחזירו אותם".

אלי שתיווי, אבא של עידן שתיוי: "עידן הגיע להתנדב והגיע לצלם במסיבה והוא אפילו לא הספיק להיכנס אליה לפני שנחטף. אני נמצא כאן בשליחות. התפילות חשובות לנו ואני לקחתי לעצמי להניח תפילין כל בוקר. אני בוכה לבורא עולם שיחזיר את הבן שלי. אנו דורשים מהממשלה שתיקח את המושכות לידיים. השבת החטופים נמצאת בראש סדר העדיפויות, ובמיוחד חזרתם של כל הפצועים בשבי. צריך להפסיק לעבוד על בסיס החליל של סינוואר, צריך לעבוד במתווה שמדינת ישראל תקבע אותו".

תמר צוהר, סבתו של החייל עומר נאוטרה: "עומר נולד בארה"ב. הוא קיבל חינוך יהודי והיה מחובק על ידי הקהילה היהודית והישראלית בניו יורק. כשסיים את התיכון הוא החליט שהוא רוצה לבוא לארץ בכדי להתחבר למשפחה הגדולה שיש להורים משני הצדדים ולהכיר את הארץ היפה שלנו מקרוב. עומר היה מוצב על הגדר ב-7 באוקטובר. הוא סיפר להוריו שאחרי למעלה מחודש, הם קיבלו הנחיה ב-6 באוקטובר שאפשר להוריד כוננות. אתם מאמינים?. זה מה שהוא הספיק להגיד להורים שלו. מהנקודה הזו והלאה התהפך עולמינו לגמרי. נפעל יחד להחזרת עומר וכל שאר החטופים".

הכנסת ספר תורה מטה המשפחות החטופים (1) מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד