כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

עובדת שעות למול המחשב? • כך יושבים נכון

את עובדת מול מחשב יותר מידי שעות ומרגישה שהגב בסוף היום מאיים להתפרק? • טיפים לבחירת הכיסא הבריאותי

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

את עובדת מול מחשב יותר מידי שעות ומרגישה שהגב בסוף היום מאיים להתפרק? כנראה שהישיבה שלך לא נכונה. לפנייך כמה טיפים לישיבה נכונה מול המחשב באדיבות חברת us export.co.il המתמחה בכיסאות עבודה בריאותיים

נשים אשר במסגרת עבודתן יושבות שעות למול המחשב או שולחן העבודה, בחירת כיסא תומך - ארגונומי בריאותי, חיוני ביותר לעבודה אפקטיבית

בעת הישיבה נדחס מרכז הכובד של הגוף כלפי מטה. לכן, מומלץ לשבת על כיסא מרופד, בעל מילוי אלסטי המתאים עצמו למבנה הגוף. מומלץ שהריפוד יהיה מנדף זיעה או להניח על המושב מגבת כותנה.

1. מומלץ לבחור כיסא מתכוונן, עם משענת נטויה מעט לאחור, ליצירת זווית ישיבה (בין הרגליים לגב) של 100-110 מעלות, אשר תאפשר לך מרחב .

2. כיסא עם משענות ידיים, יספק תמיכה ויפחית את העומס מעמוד השדרה.את הרגליים רצוי להניח על משטח מוגבה (למשל דרגש), לא מקופלות לאחור אלא בזווית קלה החוצה.

3. רצוי שלמשענת הכיסא יהיו קימורים מתאימים לגב התחתון, על מנת שתתמוך בעמוד השדרה ותמנע מתח מיותר מהגב התחתון הנושא ברוב הנטל.

4. חשוב שמסך המחשב בעת העבודה, יהיה ממוקם ממול במרחק יד פרושה לפנים כאשר העיניים בקו ישר עם השליש העליון של המסך.

5. יש מקום לתת תשומת לב לשלב הקימה מהכיסא במידה ולכיסא יש גלגלים - למניעת החלקה ונפילה מסוכנת! בכדי שהקימה תהיה בטיחותית, יש להיעזר בידיות הכיסא ולהעביר משקל לאט אל עבר הרגלים, תוך תמיכה בדופן השולחן שממול, עד קימה מלאה.

6. חשוב מדי פעם לקום ולהתנועע כדי לשפר את זרימת הדם לגפיים, או לבצע מתיחות בזמן ישיבה, לפחות פעם בחצי שעה.





בריאות טיפים מחשב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד