י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
סיכום חדשות השבת

תקיפות מאסיביות בעזה; המו"מ בקטר פוצץ

צה"ל תקף ברצועה לאורך כל היום, בעיקר בחאן יונס | ראש המוסד דוד ברנע הורה לצוותו בדוחא לשוב ארצה - ובכך פוצץ המו"מ בקטר | מנסור עבאס קרא לארגונים הפלסטינים להניח את נשקם | סיכום חדשות השבת

תקיפות מאסיביות בעזה; המו"מ בקטר פוצץ
צה"ל בעזה - חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל עידכן כי צה"ל תקף מעל ל-400 מטרות טרור ברחבי הרצועה. במהלך הלילה, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר מעל ל-50 מטרות בתקיפה נרחבת במרחב ח'אן יונס.

בעקבות המבוי הסתום במו"מ ובהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המוסד דוד ברנע הורה לצוותו בדוחא לשוב ארצה, זאת אחרי שארגון הטרור חמאס לא מימש את חלקו בהסכם, שכלל את שחרור כל הילדים והנשים על פי רשימה שהועברה לחמאס ואושרה על ידו.

יו"ר רע"ם מנסור עבאס קרא בריאיון ל-CNN לארגונים הפלסטיניים להניח את נשקם. יחד עם זאת קרא למאבק פוליטי לא מזוין למען הקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל.

לאורך שבת שיגר ארגון הטרור חיזבאללה לעבר ישראל. בתגובה, צה"ל תקף באמצעות כלי טיס ובירי מרגמות וארטילריה תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

סוכנות הידיעות האיראנית תסנים מדווחת כי שני יועצים איראניים של משמרות המהפכה נהרגו בתקיפה הלילה בסוריה.

נשיא טורקיה ארדואן: "לבינתיים אבד הסיכוי לשלום בשל גישתה הבלתי מתפשרת של ישראל. חמאס אינו ארגון טרור, והוא יהיה חלק מהיום שאחרי".

סגנית נשיא ארה"ב האריס: "חמאס לא יוכל להמשיך לשלוט בעזה, הוא מהווה סכנה לביטחונה של ישראל ולשלומם של התושבים הפלסטינים". בהודעת הבית הלבן נמסר: "ארה"ב לא תסכים בשום נסיבות להעברה בכפייה של האוכלוסייה הפלסטינית מעזה או מהגדה המערבית".

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב בגדוד תותחנים במילואים של חטיבת האש 454, במוצב בגבול רצועת עזה. גלנט אמר: "ביומיים האחרונים אנו פועלים גם בשטחים שלא פעלנו בהם בחודש האחרון וזה ילך ויגבר. הפעולה הזאת תגיע לכל נקודה שצריך להגיע. אנחנו הולכים לחיסול מוחלט של ארגון החמאס – אין משהו ליד ואין משהו בערך".

שישה מפגינים עוכבו לחקירה לאחר שמחו סמוך לביתו של נתניהו. אנשי המחאה: "מעצר פוליטי ובלתי חוקי. הם היו בשטח ציבורי מול הבית של נתניהו והועברו בזינזנה לתחנת חדרה בטענה שמדובר בהפגנה בלתי חוקית|".

גורם ישראלי אישר שנכנסו שתי מכליות סולר ועוד משאיות עם סיוע הומניטרי לעזה.

משפחתו של גיא אילוז עודכנה על מותו בשבי. ממטה משפחות החטופים נמסר: "אנו משתתפים בצערה הכבד של משפחת אילוז. גיא היה טכנאי קול של להקת היהודים ועבד גם עם מתי כספי ושלום חנוך. הוא תועד נמלט מאזור המסיבה בנובה ב-7 באוקטובר והספיק לעדכן את קרוביו שיורים עליו".

קיבוץ בארי הודיע על מותה של עופרה קידר בת ה-70, שנחטפה לעזה בשמחת תורה בידי מחבלי חמאס. בהודעה מטעם קיבוץ בארי נכתב: "אנו מלאים בצער ואבל עם היוודע דבר הירצחה של חברתנו האהובה, עופרה קידר שנחטפה לעזה ע"י חמאס בשבעה באוקטובר. גופתה נמצאת בידי החמאס. נדרוש את החזרתה עם יתר החטופים. קהילת הקיבוץ מחבקת את משפחתה של עפרה - ילדיה - אלעד, אורן ויעל, נכדיה, וכל בני משפחתה, ומשתתפת בצערם הכבד מנשוא".

צה"ל הודיע למשפחתו של רון בנימיני שהוכרז כנעדר מאז שמחת תורה כי הוא חטוף ומוחזק ברצועה.

במהלך פעילות לוחמי גדוד 7007 של צוות הקרב של חטיבה 261, אותרו עשרות רקטות שהוחבאו תחת ארגזי אונר"א בצפון הרצועה. כמו כן, מתחת לארגזים נמצאו כ-30 טילי גראד למרחק עשרה קילומטרים ועשרות טילים נוספים.

חמאס לבנון קטאר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד