ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
"ישראל מייצרת משבר"

במצרים בוחנים: הכנסת משאיות ללא בידוק ישראלי

המצרים עושים זאת בשל מספר מקרים בהם בדיקות קפדניות מידי של הגורמים הישראלים עיכבו משאיות במשך זמן רב מידי, מה שעלול  לגרום למשבר הומניטרי

במצרים בוחנים: הכנסת משאיות ללא בידוק ישראלי
משאיות סיוע נכנסות לעזה צילום: דוברות מתפ"ש

בשבוע הפסקת האש נכנסו מידי יום עשרות משאיות הנושאות סיוע הומניטארי לתוככי רצועת עזה. גם לאחר שנגמרה הפסקת האש, מספר משאיות סיוע הצליחו להיכנס לרצועת עזה דרך מצרים. "צוותי הסהר האדום הפלסטיני קיבלו כעת משאיות סיוע דרך מעבר רפיח מהשותפים שלנו בסהר האדום של מצרים", אישר הסהר האדום הפלסטיני בפוסט ב-X  היום (שבת).

העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" מדווח כי מצרים בוחנת אפשרות של הכנסת משאיות עם סיוע הומניטרי לרצועת עזה דרך מעבר רפיח באופן ישיר ללא הבדיקה הישראלית שהיתה נהוגה עד כה במעבר ניצנה.

גורם מדווח לעיתון כי "מצרים שוקלת זאת בגלל שישראל מייצרת משבר גדול יותר כשהיא משבשת את הכנסת הסיוע לרצועה. מיום חמישי התעכבו משאיות רבות בניצנה בטענה של 'בדיקה קפדנית', מה שהוביל לכך שלא נכנס סיוע לרצועה במשך יום שלם מימי ההפוגה".

עוד מדווח כי המצרים חוששים מאוד מנסיונות של ישראל לשלוח את העזתים לכיוון הגבול עם מצרים במטרה לעקור לשם. החשש נובע מכך שההפצצות הישראליות יוצרות משבר הומניטרי של פליטים שישלח עוד ועוד אזרחים לגבול ולמצרים לא תהיה ברירה אלא לפתוח אותו.

מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד